“Radiografiem” l’Institut!

Els alumnes de 4t d’ESO B, a punt d’acabar un cicle i després d’uns anys a l’institut, han dedicat les darreres hores de matemàtiques a treballar l’estadística fent una “radiografia” dels alumnes del Ribot i Serra.

Els resultats han estat sorprenents en alguns aspectes, aquí us deixem un resum de les dades més rellevants!

Multiculturalitat

• Dos de cada tres alumnes que han participat a l’enquesta tenen menys de 15 anys.
  • Un 75% dels alumnes del Ribot no són nascuts aquí.
  • Més de la meitat dels enquestats són nascuts a Europa, seguit per Àfrica amb una quarta part del total.
  • Un 60% d’alumnes de l’institut parla més de 3 llengües.
  • Més de la meitat d’alumnes que han vingut de fora ho han fet per tenir un millor futur.
  • El 95% dels enquestats opina que la multiculturalitat del centre ens enriqueix.

Futur

• Més de la meitat d’alumnes de l’institut volen fer Batxillerat i anar a la universitat.
  • Gairebé un 50% dels enquestats creu que aprovarà totes les matèries aquest curs.
  • Els alumnes de l’institut tenen les preferències repartides entre ciències, lletres i arts.

Digitalització de l’entorn

• 3 de cada 4 alumnes enquestats porta dispositius electrònics a l’institut, en un 70% de casos és el mòbil.
  • 9 de cada 10 enquestats fan servir el mòbil com a font d’entreteniment, especialment per escoltar música i fer ús de les xarxes socials.
  • Les apps més utilitzades són Instagram i Whatsapp.
  • La meitat dels alumnes fa servir el telèfon mòbil menys d’una hora quan és a l’institut.

Música

• Més del 90% dels enquestats es decanta per les músiques mainstream com el trap i el reggaeton.
  • La meitat dels alumnes escolten música per alegrar-se.
  • Pel que fa a músiques tradicionals guanyen el flamenc i la bachata.
  • Un 90% dels enquestats escolta la música a través del telèfon mòbil.

Videojocs

• Dues terceres parts dels enquestats juguen a videojocs, sense preferir un gènere de videojoc en concret.
  • Un de cada 10 alumnes enquestats hi juga més de 3 hores al dia.
  • La marca preferida és Sony amb gairebé un 50% d’adeptes, seguida de Nintendo amb un 30%.
  • Un 40% dels qui juguen a videojocs es consideren uns “gamers”.

Integració

• Menys del 10% dels enquestats s’ha sentit discriminat a l’institut.
  • 8 de cada 10 alumnes diu que se sent integrat i a gust amb els companys de l’institut.
  • A un 85% dels enquestats els ha agradat participar a l’enquesta.

Podeu veure els resultats complets al passadís de direcció, us animem a fer-hi un cop d’ull!