Museu d’Història de Catalunya

El dia 4 de febrer l’alumnat de 4t d’ESO, 1r i 2n de Batxillerat, han pogut visitar el Museu d’Història de Catalunya en una sortida organitzada pel Departament de socials. L’exposició permanent en ofereix un relat interactiu de la història de Catalunya des dels temps més remots fins als nostres dies.

El Museu d’Història de Catalunya va obrir les seves portes el febrer de 1996, per decisió del govern de la Generalitat de Catalunya.

El museu s’ubica als antics Magatzems Generals de Comerç (MGC), l’únic edifici conservat del vell port industrial de Barcelona. Després d’una intensa tasca de restauració i adequació de l’espai, iniciada l’any 1991 amb motiu dels Jocs Olímpics, es pren la decisió d’instal·lar-hi el MHC i una exposició permanent sobre la història de Catalunya.

Mentre l’alumnat de batxillerat centrava la seva visita en l’època contemporània, l’alumnat de 4t va poder conèixer la història de Catalunya des dels seus orígens i fins l’actualitat. Un cop acabada la visita vam poder aprofitar el dia tan bo que ens ha fet passejant pel Port vell, la Barceloneta i fins i tot alguns van arribar al Maremagnum. Un dia intens, amb un sol radiant i moltes ganes de gaudir-ne.