Depuradora de Montcada

Com a sortida del projecte Som-riu, els alumnes de 1r d’ESO han fet una visita a la depuradora de Montcada i Reixac. La visita s’inicia amb una introducció a l’aula ambiental després de la qual es fa un itinerari per la instal·lació. Allà l’alumnat hi veu les diferents fases i processos d’una EDAR.

L’Estació Depuradora d’Aigües Residuals (EDAR) de Montcada i Reixac dóna servei a la conca metropolitana del riu Besòs: Montcada i Reixac (gairebé tot), Sant Cugat del Vallès (gairebé tot), Cerdanyola del Vallès, Ripollet, Badia del Vallès i Barberà del Vallès. Part de l’aigua tractada s’utilitza per al manteniment dels canyissars que hi ha a la vora del riu Besòs. Allí l’alumnat va poder veure els passos que segueix l’aigua des que arriba tota bruta, provinent de l’aigua d’ús urbà, fins que surt neta per a poder ser tornada al riu.