Jornades científiques

Els dies 13, 14 i 15 de desembre vam celebrar al centre la segona edició de les “Jornades científiques del Ribot”, adreçades a tot l’alumnat d’ESO i Batxillerat

El dimecres dia 13 es va dedicar a diferents sortides relacionades amb la ciència:

• 1r i 3r d’ESO van visitar el Museu Blau de Barcelona i van treballar una activitat guiada. Així vam potenciar la relació tutor-tutorand, ja que esten treballant dins del projecte Tutoria entre iguals (TEI).
  • 2n i 4rt d’ESO van visitar el Cosmocaixa i el seu planetari.
  • 1r i 2n de Batxillerat van anar al MNACTEC de Terrassa.

El dijous dia 14 vam gaudir d’un itinerari ple d’experiments i de reptes científics desenvolupats pel professorat de ciències, matemàtiques i tecnologia.

Les jornades van finalitzar el divendres dia 15 amb el visionat de pel·lícules relacionades amb la ciència i una classe magistral guiada per l’expert Manuel Belmonte a l’auditori del centre cívic Rogelio Soto. L’objectiu de la conferència era apropar la ciència a l’alumnat. En Manel va deixar-nos bocabadats amb experiments de física i química sorprenents i divertits que promovien la participació directa.

En aquestes jornades hem après a descongelar més ràpid sense microones, hem descobert quina pasta de dents fan servir els elefants, com fer llum de lava, com fer un motor, com fer implosionar una llauna… També hem dibuixat amb sal fent vibrar una placa metàl·lica, hem submergit paper sense mullar-lo, hem inflat un globus amb una ampolla…

Felicitem el professorat implicat en l’organització dels diferents tallers i, molt especialment, la cap de departament de l’àmbit científic i tecnològic, la Pilar Jiménez, principal encarregada de fer possible aquesta segona edició.

Accés a l’àlbum de fotos