El Ribot nevat

Dimecres 28 de febrer de 2018 és una data que romandrà en la memòria de tota la comunitat educativa del centre. La nevada, finalment poc abundant però sí prou significativa, va alterar el funcionament de l’institut al llarg de tot el matí i part de la tarda, però també va fer contents els alumnes que van voler gaudir d’una neu que a Sabadell es veu molt poc…

Ja feia dies que es parlava de la famosa nevada generalitzada prevista a tota Catalunya i, efectivament, la nit de dimarts el cap de predicció meteorològica del SMC va assegurar que entre aquella mateixa nit i tot el matí de dimecres els gruixos de neu podrien ser de 0 a 2 centímetres al litoral i de 2 a 15 centímetres a l’interior i a la depressió central de Catalunya, però al Prepirineu i al Pirineu hi podrien caure entre 30 i 50 centímetres de neu.

El Servei Català de Trànsit (SCT) va prohibir la circulació de camions a totes les carreteres catalanes a partir de les 16.00 h del dimarts. I, paral·lelament, Protecció Civil va suspendre el transport escolar per al dimecres “de manera generalitzada” i va demanar que s’evités substituir-lo per transport privat en les zones més nevades.

Les previsions es van acomplir. Els centres educatius van oferir serveis mínims per atendre l’alumnat, però l’activitat lectiva no es va normalitzar fins a la tarda.

Tot plegat va convidar els nois i noies que es van apropar encuriosits a l’institut a gaudir de la neu pèrquè, una nevada com aquesta, alguns no l’havien vist mai i no es van voler resistir a la temptació de llançar boles de neu en un entorn conegut però molt diferent a la vegada.

Accés a l’àlbum de fotos