El repte dels espaguetis

Amb uns espaguetis, un metre de fil, un tros de cinta i un núvol, l’alumnat de primer de TIS des del Mòdul M09 HABILITATS SOCIALS participa en The Marshmallow Challenge

La idea es simple: amb grups de 4 persones han d’aconseguir construir la torre mes alta possible d’espaguetis i coronar-la amb un núvol (llaminadura). Una cosa tan simple en realitat és força complicada, ja que requereix que els participants treballin conjuntament per tal d’aconseguir l’objectiu.

Va ser una sessió molt entretinguda, en la qual van sorgir algunes conclusions força interessants. La capacitat de comunicació i orientació a l’hora de fer la tasca afavoreix la creació de l’estructura més alta i sòlida. Els grups que no creien que es podria aconseguir el repte de bon principi no van aconseguir consolidar l’estructura. I, finalment, el grup que va demostrar més creativitat i alhora va gestionar les diferents opinions per posar-les al servei de l’objectiu, va ser qui va construir la torre més alta.

PresentacioEl treball en equip requereix a banda d’un lideratge efectiu, participació, escolta activa i actitud resilient (com a capacitat de sortir transformat d’una experiència negativa).

Amb aquests ingredients es pot cuinar una torre d’espaguetis coronada amb un núvol a més de fer créixer la motivació, la creativitat i el treball en equip.