Origen. El joc del temps històric

Al projecte Origen, l’alumnat de 1r d’ESO està investigant alguns dels trets característics de les diferents etapes de la història i ho estan fent d’una forma molt original: a través d’un joc de taula dissenyat per ells mateixos.

El joc està compost per un taulell i una baralla de 55 cartes. Cada carta té dues cares, en una d’elles (l’anvers) hi ha el nom d’un descobriment o esdeveniment significatiu i una il·lustració pintada pels propis alumnes, mentre que a l’altra cara (el revers) s’afegeix més informació: l’època històrica al qual pertany i una breu descripció.

El funcionament és molt senzill. El primer jugador ha de posar una de les seves cartes sobre el taulell segons l’època que creu que pertany l’esdeveniment o descobriment. Després de col·locar-la es gira la carta i es comprova si la posició és correcta:

• Si ho és, la carta es queda al lloc i el jugador/a l’ha de llegir en veu alta.
  • Si no ho és, es descarta la carta i el jugador n’ha de prendre una de la pila. Passa el torn al següent jugador.

El primer jugador que es quedi sense cartes i sigui l’únic que ho faci en una ronda de joc haurà guanyat. Si dos o més jugadors s’han quedat sense cartes en una mateixa ronda, caldrà agafar-ne una de la pila i intentar col·locar-la.

En el cas que s’acabin les cartes de la pila, es considera empat i cal tornar a començar.

“Programa finançat pel Ministeri d’Educació i Formació Professional i cofinançat pel Fons Social Europeu”