Premi d’Ètica i Ciència

Un projecte de l’institut Ribot i Serra de Sabadell rep el primer premi d’Ètica i Ciència de la Fundació Grífols.

Un projecte del nostre centre, Diario de un confinamiento, impulsat pels professors Sandra España i Antonio Caballero, ha estat guardonat amb el 1r premi de la setena edició dels Premis Ètica i Ciència de la Fundació Grífols.

L’acte d’entrega dels premis va ser conduït per la Núria Terribas, jurista especialitzada en bioètica. Va comptar amb la inestimable reflexió inaugural de la professora Victòria Camps, una de les filòsofes actuals més importants. A l’acte, celebrat el dimarts dia 16 de febrer de manera telemàtica a causa de la pandèmia, es van anunciar els tres guanyadors d’enguany, que recollien propostes de centres de tot l’Estat, tant de primària com de secundària.

Diario de un confinamiento va néixer de manera improvisada durant els primers dies de confinament estricte del curs passat, una data que tots tenim a la memòria: 15 de març de 2020. En aquella situació d’incertesa, els professors de filosofia i de llengua i literatura castellana, van muntar una proposta didàctica que s’articulava al voltant de dos pilars bàsics: la redacció d’un diari en el qual els alumnes de 4t d’ESO poguessin recollir les seves vivències durant la quarantena i el treball dels continguts curriculars presentats en una pàgina web (Google Sites) a partir de temes d’actualitat derivats de l’estat d’alarma.

En la línia de les bases de la convocatòria, s’ha valorat l’esforç de vincular les propostes d’aprenentatge del projecte a qüestions ètiques relacionades amb notícies d’actualitat científica sobre la pandèmia, com combatre notícies falses per potenciar el pensament crític i buscar la implicació dels alumnes despertant la seva consciència ciutadana.

La dotació econòmica s’utilitzarà per donar continuïtat al projecte i impulsar el vessant científic que es vol potenciar especialment el proper curs. En els propers dies, l’institut rebrà el trofeu i un diploma acreditatiu.