Origen. Maqueta dels accidents geogràfics

L’alumnat de 1r d’ESO ha treballat les formes del relleu terrestre dins del Projecte de 1r d’ESO de l’àmbit social i visual i plàstica, Origen.

A la matèria de ciències socials l’alumnat de 1r d’ESO està descobrint diferents formes del relleu de la Terra: muntanyes, valls, rius, caps, penínsules… Per aprofundir en aquests continguts, cada equip de treball del projecte Origen ha de crear una maqueta en la qual es representi un paissatge natural amb diferents tècniques i textures.

El relleu el constitueixen les formes que sobresurten de la superfície de la terra. Sobre el relleu hi creix la vegetació i hi viuen els animals i les plantes. El relleu està constituït pels accidents geogràfics, formes que tenen les mateixes característiques i que es classifiquen per trets com l’elevació, el pendent, l’orientació, l’estratificació, l’exposició de roca i els tipus de sòl.

Exemples d’accidents geogràfics que hem introduït a la nostra maqueta són: penya-segats, valls, rius, illes, serralades, muntanyes, delta,… Un cop digitalitzades les diferents maquetes, va començar la tasca de justificació a través d’un presentació Google drive. Cada grup havia de justificar quins accidents havia etiquetat. A més, calia nomenar els accidents que no surten a la maqueta i justificar la seva absència. I, per acabar, cada grup havia d’explicar quin havia estat el procés de creació de la maqueta i dels materials utilitzats.

Àlbum de fotos