Dia mundial de la lectura en veu alta

El dimecres 2 de febrer se celebra el «Dia Mundial de la lectura en veu alta». És un bon moment perquè des de les escoles, i a casa també, dediquem una estona a llegir i celebrar el poder de la lectura com a eina transformadora del món.

“Creiem que tothom hauria de tenir l’oportunitat de compartir històries”. Sota aquest lema, l’associació sense ànim de lucre LitWorld va posar en marxa fa 12 anys una iniciativa global per celebrar el poder de la lectura en veu alta com un mitjà per crear comunitat, amplificar noves històries i defensar l’alfabetització com un dret humà fonamental. Des d’aleshores, el Dia Internacional de la Lectura en Veu Alta ha reunit milions de lectors d’arreu del món per celebrar el poder de la lectura i de compartir històries.

També recordem que avui encara hi ha més de 265 milions d’infants que no estan escolaritzats. Cal defensar l’alfabetització com a dret fonamental.

A continuació us presentem el petit però important gra de sorra que l’alumnat de 2n d’ESO ha volgut aportar a la diada: