Dia de la Pau 2022

El 26 de gener l’alumnat d’ESO i batxillerat del centre ha celebrat per sisena vegada el Dia escolar de la no violència i la pau (DENIP), que va ser fundat l’any 1964 pel poeta i educador mallorquí Llorenç Vidal i Vidal, i és una iniciativa d’Educació No-violenta i Pacificadora, difosa internacionalment.

Se celebra a escoles de tot el món, els dies 30 de gener i altres dies propers a aquesta data (en commemoració de l’aniversari de la mort de Mahatma Gandhi).

El DENIP propugna una educació permanent en i per a la concòrdia, la tolerància, la solidaritat, el respecte pels drets humans, la no-violència i la pau. El seu missatge bàsic diu: “Amor universal, No-violència i Pau. L’Amor universal és millor que l’egoisme, la No-violència és millor que la violència, i la Pau és millor que la guerra”.

La nostra celebració ha estat coordinada pel professorat del departament de socials amb la inestimable col·laboració dels tutors i tutores. Aprofitant l’hora de tutoria, l’alumnat d’ESO ha reflexionat sobre diferents aspectes de la celebració per conèixer i familiaritzar-se amb els conceptes d’amor universal i per saber resoldre els conflictes de manera pacífica i dialogant. Seguidament,  han retallat unes flors i fulles de colors i hi han incorporat missatges a favor de la pau.

Més tard, l’alumnat de batxillerat ha dissenyat l’arbre de la pau i ha enganxat les flors i fulles que ha aportat l’alumnat d’ESO en un arbre molt creatiu i simbòlic.