Dia escolar de la Pau

El 29 de gener l’alumnat d’ESO i 1r de batxillerat del centre han celebrat per quarta vegada el Dia escolar de la pau i la no violència (DENIP), que va ser fundat l’any 1964 pel poeta i educador mallorquí Llorenç Vidal i Vidal, i és una iniciativa d’Educació No-violenta i Pacificadora, difosa internacionalment.

Se celebra a escoles de tot el món, els dies 30 de gener i altres dies propers a aquesta data (en commemoració de l’aniversari de la mort de Mahatma Gandhi).

El DENIP propugna una educació permanent en i per a la concòrdia, la tolerància, la solidaritat, el respecte pels drets humans, la no-violència i la pau. El seu missatge bàsic diu: “Amor universal, No-violència i Pau. L’Amor universal és millor que l’egoisme, la No-violència és millor que la violència, i la Pau és millor que la guerra”.

La nostra celebració ha estat coordinada pel professorat del departament de socials. Aprofitant l’hora de tutoria, l’alumnat de 1r de batxillerat s’ha distribuït entre els diferents grups de 1r d’ESO per presentar la diada i explicar la dinàmica de l’activitat que es proposa aquest curs. A més, la celebració s’ha emmarcat en el programa TEI, de manera que les diferents parelles d’alumnes tutors de 3r i tutorands de 1r d’ESO han treballat de valent per crear un símbol de la pau a partir de llaços de colors.

També l’alumnat de 2n i 4t, al llarg de l’hora de la tutoria, ha rebut informació per part dels seus tutors i tutores sobre la celebració i han vist un vídeo que ha servit de punt de partida per fer un petit debat al voltant del tema.

Àlbum de fotos