Donem context al vestíbul!

L’alumnat de 1r d’Integració Social, dins del mòdul de MP01 Context de la Intervenció Social, ha exposat aquest dilluns 8 de maig els seus treballs pràctics al vestíbul de l’institut

Els temes que s’han treballat són el maltractament infantil, la violència envers la dona, els drets de la gent gran, els serveis a la infància i l’adolescència, i la publicitat.

L’alumne Jordi Cardús, que amb el seu grup ha analitzat lletres de cançons masclistes, ens comenta: “Encara es vulneren moltíssim els drets de les dones; se’ls falta el respecte, i costa molt que es facin cançons respectant els seus drets, ja que està molt normalitzada la manera d’escriure les cançons”.

En general l’alumnat de 1r de TIS valora molt positivament l’oportunitat de poder explicar els seus treballs al vestíbul de l’institut ja que, a banda de poder mostrar els treballs que han estat dissenyant i elaborant, la difusió dels exercicis i el contacte amb la resta dels estudiants dels cicle formatius, poden fer pedagogia i donar veus d’alerta sobre les diferents problemàtiques i reptes amb els que ens afrontem en l’actualitat.

“Forçar-nos a exposar davant de la resta de l’alumnat ens ha ajudat a millorar la nostra comunicació i, a mesura que ho anàvem fent, anàvem guanyant confiança. Ha estat més real i més pràctic que quan ho fem a classe, ja que no coneixíem gaire les persones a qui els ho explicàvem” ens comenta un altre alumne.

La resta de l’alumnat de tardes de Cicles Formatius ha pogut gaudir de l’explicació per part de l’alumnat de primer i, tal com recullen als seus comentaris, han quedat molt satisfets de l’experiència.

Un alumne ens ha dit: “Molt ben preparat i molt ben explicat; m’ha semblat molt bé. De cara al seu futur professional crec que els ajudarà molt perquè dona una visió sobre les característiques de la nostra societat i com la gent lluita pels drets de les dones i la denúncia de les cançons masclistes”.

Segons l’alumne de 2n de TIS José Mª Muñoz, és molt enriquidor veure els treballs exposats.  Creu que estaria bé fer-ho extensiu a tots els grups de la tarda, ja que conscienciar de la problemàtica actual, així com informar dels diferents recursos, és molt necessari.

Sembla doncs que tant l’alumnat de 1r de TIS com el professorat han aconseguit un èxit notable amb aquesta activitat. Ha estat enriquidor compartir els exercicis pràctics amb la resta de l’alumnat amb la intenció de simular un entorn professional el més real possible.