Assumiràs la veu d’un poble

El passat divendres, 23 d’octubre, alumnes de 1r i 2n de batxillerat de l’Institut Reguissol van tenir l’oportunitat de gaudir al Centre Cultural de Cardedeu del recital de poesia “Estellés: de mà en mà”, a càrrec dels valencians Borja Penalba i Francesc Anyó. Aquest privilegi va ser possible gràcies al fet que els dos artistes participaven al 15è Festival Internacional de Poesia de Sant Cugat, i a l’esforç instigador i de coordinació de la professora Núria Sabé (de l’Institut El Suí de Cardedeu) i del professor Lluís Celrà (del nostre centre).

Prop de 280 alumnes dels instituts d’El Suí i Pla Marcell de Cardedeu, del Ginebró de Llinars del Vallès i de l’Institut Reguissol van omplir el teatre CeCuCa per gaudir de la guitarra i la veu de Penalba, de la força recitadora d’Anyó i, sobretot, de la magnífica poesia de Vicent Andrés Estellés. De mà en mà és un espectacle on Francesc Anyó i Borja Penalba perpetren, diuen, riuen, canten, ploren i mengen Estellés; una barreja de veus i músiques amb una senzilla posada en escena, on els veritables protagonistes són els versos del poeta de Burjassot.

Podeu escoltar tots els temes del concert a l’enllaç següent:

A sota, després de les fotos, disposeu d’un vídeo promocional de l’espectacle que us permet fer-vos-en una idea.

Aquí teníu un enllaç a la pàgina de Vicent Andrés Estellés a LletrA, la literatura catalana a Internet. Cerqueu, llegiu la seva poesia, paga la pena.

Estellés també ens ha de servir a la força per recordar i homenatjar l’Ovidi Montllor, més encara si convé enguany, que en fa 20 que va marxar de vacances. Un dels més grans cantautors (no per pocs, el més gran) que hem tingut en llengua catalana. Sovint oblidat per les institucions, però mai pel poble. Més avall, també, un vídeo per retrobar l’Ovidi cantant Estellés.

Borja Peralta

0102

Font de la fotografia de portada-resum: Diània.tv, diari digital i audiovisual. Les seves imatges estan subjectes a llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional de Creative CommonsCreat. Qualsevol ús fora d’aquesta llicència no és permès.