Sensibilització i ecologia amb l’alumnat de 4t d’ESO

Dijous l’alumnat del CFGS d’educació i control ambiental va dinamitzar una jornada de sensibilització i estudi de l’impacte dels residus a l’estació d’esquí Boí-Taüll.

El dia va començar amb una intervenció del consell comarcal, un tècnic del parc nacional i els responsables de l’estació, els quals van destacar l’impacte mediambiental dels residus i la importància econòmica, social i mediambiental de l’estació a la comarca.

Tot seguit, després d’un petit briefing, l’alumnat de 4t d’ESO es va repartir en 4 grups de treball que intervindrien sobre diferents circuits prèviament dissenyats per l’estació. Aquests grups van estar tutelats per un responsable de l’estació, un docent i un alumne del cicle, qui va portar a terme activitats de sensibilització com per exemple la comprovació empírica dels efectes de les burilles sobre l’aigua.

Després de tot un matí recollint tota mena de residus, l’alumnat va portar a terme una cloenda comparant les diferents zones de treball dels grups i analitzant els tipus de residus trobats. Finalment, es va fer un acte de germanor a peu de pistes on tècnics, alumnes de 4t d’ESO, alumnat de cicles i docents van compartir un dinar, cortesia de l’estació d’esquí.