Informació inici de curs famílies

Benvolgudes famílies,

Iniciem aquest curs tan estrany però a la vegada amb molta il·lusió i ganes. Des del centre hem seguit les instruccions del Departament d’Educació per planificar un curs amb una certa normalitat pel que fa als aspectes organitzatius.

Les mesures de prevenció es basen en:

• L’ús de mascareta obligatori. Cada alumne haurà de portar una mascareta posada per entrar i romandre al centre, i una de recanvi a la motxilla. Així com una bossa per guardar la mascareta en el cas que se l’hagi de treure.
  • Distanciament físic. S’ha prioritzat que els agrupaments d’alumnes siguin el més estables possibles durant tot el curs, així es podrà establir amb més facilitat la traçabilitat en cas de contagi. Els grups estables es mantindran junts el màxim horari possible i intentant sempre ocupar el mateix espai físic.
  • Higiene de mans. L’alumnat s’haurà de rentar les mans a l’arribada i a la sortida del centre, abans i després d’anar al bany, quan surti i entri del pati i sempre que hagi de fer un canvi d’aula. Per aquest motiu, a l’entrada de cada aula i als banys es col·locaran uns dispensadors de solució hidroalcohòlica.

L’horari no es modificarà respecte el curs anterior perquè el centre disposa de quatre accessos. Pel mateix motiu els timbres seran els mateixos per totes les etapes educatives. Cada curs d’alumnes haurà de seguir un circuit marcat per accedir i moure’s per l’interior del centre.

L’institut disposa de varies zones que es condicionaran com a espais d’esbarjos. L’alumnat es distribuirà en les diferents zones  per cursos tot mantenint l’estabilitat dels grups. També s’ha dissenyat una distribució especial per a l’ús dels lavabos.  S’han habilitat diferents circuits per demanar l’esmorzar a la cantina. Es recomana que l’alumnat porti una ampolla d’aigua de casa ja que és desaconsellable beure directament de l’aixeta del lavabo.

L’alumne haurà de portar el material de casa i el seu ordinador quan sigui necessari.

A l’entrada del centre no es mesurarà la temperatura de l’alumnat, és responsabilitat de les famílies estar atents cada dia d’una possible simptomatologia de la malaltia.

En el cas que un alumne comenci a desenvolupar símptomes compatibles amb la COVID-19 al centre, s’activarà el protocol d’actuació, s’aïllarà a l’alumne i s’informarà a les famílies per a que el vinguin a buscar. La família haurà de posar-se en contacte amb el seu CAP de referència.

El centre ha pres les mesures necessàries per iniciar i continuar el curs amb seguretat, però és responsabilitat de cada alumne seguir les normes establertes. En el cas que un alumne no les respecti serà aïllat i es trucarà a la família per a que el vinguin a buscar.

El primer dia de curs l’alumne haurà de portar signat el document de declaració responsable Covid-19 que es troba en aquesta pàgina web.

Està prevista fer una reunió telemàtica a començament de curs per donar més informació.

Salutacions,

Direcció INS El Pont de Suert