TRAVESSA PINEDA-GARROTXA AMB 1r de BATXILLERAT

En aquest espai compartirem algunes imatges de la travessa a peu que estan realitzant els alumnes de 1r de Batxillerat del centre.

Dilluns 15 d’abril

A les 8: 15 del matí els alumnes han iniciat la ruta a preu des de l’INS Pineda de Mar

La primera visita ha estat al Forn de calç de Can Marquès, han continuat direcció el Molí de Can Mas i esmorzant entre el salt d’aigua i la font dels ocells.

Més tard han seguit direcció al Coll de Can Benet, Font de la Brinxa.

A Santa Maria del Montnegre han pogut descansar i dinar i cap a les 15:30 han arribat a Sant Martí del Montnegre, on després de berenar i descansar i han preparat el campament per a dormir i organitzar el sopar.

Aquest recorregut han estat uns 15 km de marxa efectiva.

Al llarg del trajecte ens ha acompanyat en Miquel coneixedor i divulgador dels valors patrimonials del Montnegre.

Abans de sopar ha vingut un membre de la coordinadora per la salvaguarda del Montseny que ens ha fet una explicació dels valors històrics, culturals i naturals d’aquest parc, les seves amenaces i les tasques d’aquesta coordinadora per a preservar aquests valors.

Dimarts 16 d’abril

Avui ens hem despertat amb pluja. Després de recollir tot el material i les tendes, cap a les  9 l’alumnat ha sortit direcció Can Terradas on ha conegut el projecte d’autosuficiència de les seves habitants.

Tot seguit han baixat fins a la població de sant Celoni on han conegut la història de l’últim maqui que va combatre el franquisme fins a l’any 1960.

Aquest recorregut ha estat d’uns 12 km (3-4 hores) de marxa efectiva.

Més tard han pujat a l’autocar que els ha dut a visitar Arbúcies i finalment han acabat la jornada arribant a la Casa de Colònies de Can Mateu a Vilanova de Sau.

Dimecres 17 abril

Avui l’alumnat de 1r de Batxillerat han sortit des del pantà de Sau i han creuat a presa en direcció la casa el Bruguer. Han pogut comprovar la situació excepcional que pateix aquest pantà per manca d’aigua i també estudiar el funcionament del sistema d’embassaments Sau-Susqueda-Pasteral.

Després han pujat fins al cingle de Tavertet i al capdamunt ha dinat.

En acabat han continuat amb autocar fins a l’alberg de la Vall d’en Bas.

Dijous 18 d’abril

L’alumnat avui a les 9.30 han sortit amb bicicleta des de l’alberg de sant Esteve d’en Bas direcció Olot pel bici carril de l’antic carrilet. S’han desviat cap a la Vall del Corb fins a arribar a la Fageda d’en Jordà on han visitat les instal·lacions de la cooperativa de iogurts la Fageda, un projecte reconegut d’integració social.

Desprès de donar han arribat a la ciutat d’Olot, el nostre destí final on han fet una passejada i han pujat al bus de tornada cap a casa.

Recorregut aproximat en bici 16 km.