Ajuts per a alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu

Descripció i modalitats

Aquests ajuts són ajuts individuals convocats pel Departament d’Educació i Formació Professional adreçats a alumnes que tenen una necessitat específica de suport educatiu (NESE).

Modalitats dels ajuts:

1. Ajuts i subsidis per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu derivada de discapacitat, trastorn greu de conducta, trastorn de la comunicació i el llenguatge o trastorn de l’espectre autista (TEA).
​2. Ajuts i subsidis per a programes complementaris per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu associada a altes capacitats.​

Sol·licitud i termini​

A partir del curs 2026-2027, si el domicili familiar es troba a Catalunya, la sol·licitud de l’ajut s’haurà de presentar en línia a través del portal https://tramits.gencat.cat/ca/tramits/tramits-temes/ajuts-nese
La sol·licitud es considera presentada en emplenar el formulari en línia i obtenir el resguard de presentació.
El Departament d’Educació i Formació Professional serà l’encarregat de gestionar l’ajut.
Termini de presentació de la sol·licitud: del 19 de maig a les 8 h. ​fins al 10 de setembre a les 15 h.

Informació per a famílies i persones interessades​​​

Ajuts per a alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu ( Departament d’Educació i Formació Professional).

Infografia

Cobrament de la beca​​​

Les famílies que vulguin cobrar la beca a través del centre ho hauran d’indicar en la sol·licitud telemàtica.
És obligatori cobrar a través del centre si l’alumne o alumna no té DNI o NIE.

Comunicació de l’adjudicació

Durant el curs, els serveis territorials enviaran als centres:

  • la llista d’alumnes amb la beca proposada per concedir, amb indicació dels conceptes, o
  • la llista d’alumnes amb la beca proposada per denegar, amb indicació dels
    motius.

Els alumnes rebran la resolució mitjançant una notificació electrònica (els hi arribarà un avís per correu electrònic)

Per accedir al contingut de la notificació caldrà:

  • IdCAT Mòbil, o
  • un certificat digital, o
  • un sistema de contrasenya d’un sol ús.

En el sistema de contrasenya d’un sol ús, cal indicar:

  • el DNI o NIE del sol·licitant de la beca, i
  •  el correu electrònic informat en la sol·licitud.

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut