Història

L’Institut va iniciar la seva activitat acadèmica el curs 2006-2007 als locals del primer pis del Carrer Santiago Russinyol. En el seu primer any d’activitat érem un claustre de 6 professors i 33 alumnes.

Es va apostar pel treball digital a les aules i, durant els cursos 2007-2010, es va engegar un projecte d’Innovació educativa, “Integrem les TIC a la pràctica educativa”, que va permetre iniciar i consolidar una línia innovadora de treball a les aules.

El curs 2008-2009 l’activitat de l’Institut es va traslladar als espais que fins al moment ocupava l’escola Aloc. Aquests espais, ubicats a la Plaça d’Orient, constaven d’un edifici de construcció antiga i tres mòduls prefabricats.

El curs 2009-2010 el centre va iniciar el projecte Educat 2.0 amb la modalitat 1×1.

Des de llavors el projecte 1×1 ha anat creixent i diversificant-se, apostant per les noves tecnologies com a eina d’aprenentatge: ordinador per a cada alumne amb llibres digitals, pissarres tàctils, aplicacions educatives informàtiques i la creació de la plataforma audiovisual “INS Pineda Media”.

Actualment participem en el programa d’innovació “Tecnologies digitals per a l’aprenentatge”.

El centre aposta per un treball digital a les aules així com per fer un centre més proper a la població i al seu entorn. Es realitzen també activitats d’Aprenentatge i Servei i de Servei Comunitari.

Des del Departament de Llengües Estrangeres de l’institut vam passar a ser centre formador de “Cambridge Exams” per a l’ obtenció dels títols PET i KET.

Al maig del 2016 es va començar la construcció del nou edifici de l’Institut al carrer Boticelli 6-8 i es va ocupar al curs 2017-18. El 6 de novembre de 2018 es va inaugurar oficialment el centre.

Al curs 2018-2019, una comissió de professors va confeccionar i presentar el projecte Erasmus “Trimedia” com a centre organitzador, en col·laboració amb un institut alemany i un de polonès. El projecte va esdevenir seleccionat i ha estat dotat amb recursos econòmics per al seu desenvolupament per als cursos 2019-20 i 2020-21. Es tracta d’una televisió digital elaborada i compartida entre els tres centres participants.

Durant el curs 2021-2022 s’han consolidat els batxillerats iniciats el curs passat: Científic-Tecnològic i Social-Humanístic.

A més, es va iniciar un nou projecte Erasmus+ 2021-2023, l’Ecoplant Coworking: plantes xeròfites en jardins verticals, amb els socis de Komotini (Grècia).

Actualment, en el curs 2023-24, el centre està format per un claustre de 47 professors i amb una matriculació de 466 alumnes, distribuïts en tres línies d’ESO i dos línies de Batxillerat.

Al llarg dels anys d’història hem obtingut diferents reconeixements, d’entre els quals cal destacar:

• Premi El Periódico a l’Escola al millor diari en paper i millor diari digital (curs 2011-12 i 2010-2011)
  • Premi Museu de la Música
  • 2n Premi d’Educació Vila de Pineda de Mar (curs 2014-2015)
  • Finalistes en el concurs de relats Ficcions (curs 2014-15)
  • Finalistes en el concurs de fotografia matemàtica ABEAM
  • 1r premi “premis mediamarkt Techjove 18” (curs 2017-18)
  • Premi Europass (SEPIE) (curs 2020-21)
  • Premi Europass (SEPIE) (curs 2022-23)