Viatge a Roma

Descriurem ara l’experiència d’un viatge a Roma que es va revelar com una vivència extraordinària en molts aspectes. Vam partir des de Gironella a les primeres hores de la matinada, mentre encara regnaven el silenci i la foscor, i vam tornar a casa moltes hores més tard, quan el sol ja s’havia post a l’horitzó. Un dia que esdevindria històric i únic, sense ni un sol instant de repòs.
Després del vol i el trasllat a Roma, vam començar el recorregut per Santa Prassede per veure els seus mosaics bizantins, després vam anar a San Pietro in Vincoli a contemplar el Moisès de Miquel Àngel. Posteriorment, vam visitar el Coliseu, la imponent presència del qual evoca reflexions sobre el passat gloriós de Roma i la enèrgica lluita dels gladiadors. L’atmosfera allà present és impressionant, transportant-nos a èpoques antigues de manera palpable. Sortint del Coliseu, vam anar als fòrums republicans, imperials i fins la columna de Trajà, fet això el Capitoli i les seves vistes van tancar el nostre recorregut per la Roma més antiga amb medalla d’or, destacant per la seva imponent presència i la seva importància simbòlica en la història de Roma.
Per visitar els monuments més moderns, vam seguir el nostre recorregut per la Piazza Venezia i després ens van endinsar al cor del centre actual de Roma dirigint-nos cap a la Piazza Navona amb les seves fonts i l’església de Sant’Agnese in Agone i vam acabar el matí al costat del Panteó.
Com que ja portàvem desperts des de les 2 del matí i havíem recorregut més de 15 km vam anar a cruspir-nos un plat de merescudíssima pasta, un gelatto ben gran i un necessari cafè cremós.
Recuperats i amb energia renovada, vam anar cap a la Piazza della Rotonda a admirar, primer per fora, després per dins, el Panteó: una majestuositat arquitectònica que amb el seu característic ull a la cúpula ens va deixar meravellats.
Vam continuar el recorregut per diversos punts d’interès històric i cultural. Ens vam perdre pels carrerons del centre de Roma fins arribar a l’església de Sant Ignasi de Loiola, amb la seva esplèndida arquitectura barroca, testimoni de la fe i la devoció dels romans al llarg dels segles. Seguidament, vam visitar ràpidament l’actual cambra de comerç de la ciutat, que es troba al lloc del Temple d’Adrià, envoltada d’unes precioses columnes que ens van captivar per la seva grandiositat arquitectònica, transportant-nos a l’època imperial amb la seva imponent presència.
Continuant la passejada pels carrerons, el soroll de la gent i el de l’aigua ens van descobrir la Fontana di Trevi, un lloc impressionant i amb un cert encant romàntic. Evidentment, no hi va faltar ni la foto familiar ni el llançament de les monedes a la font per intentar assegurar un pròxim retorn a la ciutat.
Ens quedàven només dues hores i s’havien d’aprofitar. Sense perdre el ritme, ens vam dirigir a la Piazza Spagna, i vam pujar les seves escales fins arribar al Mirador del Pincio, des d’on vam relaxar-nos una mica admirant la vista panoràmica de la ciutat i veient, al fons, la ciutat del Vaticà, que deixem per un altre dia que tornem a Roma. Vam acabar el nostre dia intens baixant fins a la Piazza del Popolo, on ens esperava el taxi per tornar a l’aeroport.
El cansament i l’emoció van portar lloc a les converses més íntimes i especials que van posar la cirereta al pastís del viatge exprés a Roma. Un viatge que ens ha enriquit, que recordarem tota la vida i on hem reforçat la nostra passió per la història, l’art i la cultura.
Els viatgers que ens vam aventurar en aquesta jornada inoblidable vam ser Iván, Manel, Alexia, Maurici i Míriam, cadascú s’emporta la seva pròpia empremta d’aquest viatge ple de descobriments i meravelles.