Scape Room “Els secrets elementals de la Taula Periòdica”

Durant aproximadament 3 setmanes, l’alumnat de 3r d’ESO – en el marc de la matèria de Física i Química – a portat a terme una sèrie de reptes de sostenibilitat emmarcats dins l’scape room  “Els secrets elementals de la Taula Periòdica”. Es tracta d’una proposta didàctica ludificada elaborada per un equip interdisciplinari del CESIRE,

Aquest material ha estat cedit pel CRP del Berguedà i té com a objectiu promoure la implicació i la motivació de l’alumnat, connectant emocions i aprenentatges a l’entorn dels elements químics: el seu origen, la construcció del coneixement científic, les seves relacions amb la tecnologia i la societat i i els valors de desenvolupament sostenible.

A més a més, aquesta scape room té una cura especial en oferir a l’alumnat una mirada en femení per tal de visibilitzar la contribució de les dones en ciència. Així, durant tots els reptes, l’alumnat té assignat un personatge femení a qui representa. Per altra banda, en un dels reptes es treballa en profunditat la figura de científiques com Marie Curie, Janaki Ammal, Sau Lan Wu, Alice A. Ball o Nergis Mavalvala.

Ens ha semblat interessant compartir-vos alguns dels treballs que l’alumnat ha realitzat: