Jaume Plensa

El dijous 13 de desembre els alumnes de batxillerat d’arts van visitar l’exposició d’escultures de Jaume Plensa del MACBA.

Vol ser un recorregut, per gairebé tres dècades, del seu treball. Inclou un espai exterior on s’han instal·lat dues obres que conformen un jardí escultòric.

El taller que van fer els alumnes es diu: “Quin lloc és l’escultura?” i vol fer reflexionar sobre com tots els sentits influeixen en la percepció de l’obra. Els alumnes exploraven les obres amb els ulls tancats, o amb auriculars a les orelles que emetien sons, música o els deixaven en silenci… S’adonaven que les sensacions eren molt diferents. Una experiència pròxima a la idea de cos que es construeix a partir de diverses situacions obertes que s’uneixen per acollir els interrogants de l’artista i sumar-hi també els dels estudiants.