Fundació Tàpies

El passat 20 de desembre els alumnes d’arts de batxillerat van fer una visita dinamitzada a la Fundació Antoni Tàpies.

Actualment a la Fundació hi ha una l’exposició sobre la biografia política de l’artista. Mostra obres de 1946 fins 1977, de la postguerra i la dictadura a les darreries del franquisme i la transició democràtica a l’estat espanyol.

Aquesta exposició vol mostrar com es podia ser modern sota un règim feixista que reprimia sistemàticament qualsevol intent d’exercir la llibertat associada a la modernitat crítica. Però, vistes avui, en les condicions polítiques de la Catalunya dels nostres dies, moltes d’aquestes pintures ens provoquen un sentiment de repetició fallida de la història.

Els alumnes van estar molt atents i van ser molt participatius. Les obres que s’hi mostren (tàpies, murs) no deixen indeferent a ningú.