Fisidabo

El divendres 13 d’Abril, els alumnes de 4t ESO científic, 1r i 2n de batxillerat de Física, ens en vam anar de Festa. A la Festa de la Física, al Parc d’Atraccions Tibidabo de Barcelona: el FISIDABO!

Els alumnes anaven preparats amb el mòbil i uns dossiers que contenien els experiments a fer en diferents atraccions del parc. Prèviament s’havien descarregat unes aplicacions al mòbil que els van permetre calcular acceleracions, o fer amidacions de les diferents atraccions i calcular-ne amplades i longituds; o mesurar el temps amb el cronòmetre.

Uns dies abans ho havien provat a classe, i una vegada allà, amb l’ajut d’uns fantàstics voluntaris, no només vam fer els càlculs, sinó que també ens van explicar el per què dels diferents fenòmens experimentats.

Es vam distribuir en petits grups i vam fer càlculs de velocitats, acceleracions, energia… a diferents atraccions. Pujar a les atraccions ens va permetre també poder–ho experimentar nosaltres mateixos!

Activitats semblants ja es fan en altres països des de fa anys, i tothom ho veu com una manera de fer les ciències, en concret Física, molt més atractiva.

En aquesta ocasió, l’únic impediment va ser el temps: la boira ens va acompanyar durant tota la jornada i la pluja va ser intermitent i fins i tot intensa en alguns moments.

Una sortida per repetir.