Dia mundial del medi ambient

Des de la dècada dels 1970s, el dia 5 de juny se celebra el Dia Mundial del Medi Ambient. L’objectiu d’aquest esdeveniment és que reflexionem sobre els problemes que generem en el medi ambient i que intentem entre totes i tots buscar solucions per resoldre’ls. En el marc d’aquesta data tan assenyalada i dins de les assignatures de Biologia i Geologia de 4rt d’ESO i de Ciències per al Món Contemporani de 1er de BAT els/les alumnes han fet diferents activitats que us volem mostrar.

Els/les alumnes de Biologia i Geologia de 4rt d’ESO han fet reportatges i articles periodístics sobre problemes mediambientals reals o ficticis contextualitzats a la vila de Gironella o a la comarca del Berguedà. Destaquem el reportatge de l’alumna Laura Badia que parla sobre els severs efectes del canvi climàtic a les nostres contrades. Com exemples de treballs en format article us mostrem el del Guim Camprubí i del Pau Farré, titulat EL COSTAT FOSC DE LA TÈRMICA, i el de l’Oriol Comaposada, titulat L’ERUGA DEL BOIX.

D’altra banda, els/les alumnes de Ciències per al Món Contemporani de 1er de BAT han gravat un seguit de vídeos on també parlen de diferents problemes mediambientals. A continuació, podeu veure els treballs realitzats pels grups de la Paula Soler i de la Douae Zarrouki i de l’Aleix Vilaseca, de l’Arnau Ribera i de l’Aaron Abad , que tracten sobre la problemàtica dels usos de l’aigua, i de l’Aya Fakher i de la Maria López que parlen de la destrucció de la capa d’ozó.