Àrea de Guissona: de petita cooperativa a gran empresa

L’Àrea de Guissona és una empresa dedicada a la producció i comercialització dels seus propis aliments. La seva seu principal està situada a Guissona, un municipi de la comarca de La Segarra.

L’empresa va néixer com una petita cooperativa i a hores d’ara és una gran empresa amb 440 botigues arreu d’Espanya i més de 1200 grangers que treballen subministrant bestiar, ous i aus que comercialitzen a Bon Àrea.

L’Àrea de Guissona produeix i comercialitza tots els seus aliments sense cap intermediari i per això, pot vendre molt més barat els seus productes amb molt bona qualitat. Cada dia portan a l’escorxador 5500 porcs, 500 corders, 150 vedelles, 117000 pollastres, 11000 guatlles i 6000 galls dindis.

A més a més, l’empresa ofereix treball a més de 4000 treballadors, tant a les botigues, com  al camp, com transportant aliments…

El dia 4 d’octubre els alumnes de 4t ESO de l’Institut Pere Fontdevila van fer una excursió a la seu principal de l’Àrea de Guissona. Un alumne va voler valorar l’excursió: “La visita m’ha semblat força interessant i tot el que ens han explicat també, però les olors que desprenen les sales no són molt agradables”.

Júlia Carreras

Octubre de 2017