Ramon Gragés, un bon mestre

Per: Kamal Azzaouaghi, Sergi Ivan, Nil Camprubi

Avui entrevistem un professor que es diu Ramon Gragés que ens ha fet classe de català a tots els alumnes de l’institut.

• Què has estudiat?

• Jo vaig anar a l’escola i a l’institut com vosaltres i després vaig fer una carrera que abans era de tres anys i ara s’ha convertit en un grau de quatre anys i que és Magisteri.

• Estudies encara?
  • Sí, sempre hi ha un Pla de Formació que fem els professors.

• Han canviat els alumnes des de que vas començar a treballar?

• Sí, han canviat, els alumnes, i també la societat.

• Quants anys portes a l’institut?

• Porto 21 o 22 anys, des del 1995.

• Ets un dels professors que porta més anys al centre?

• Sí però ja som alguns que portem força anys aquí.

• Quan eres petit vas pensar en ser professor quan fossis gran?

• Jo ja volia fer fer aquesta feina o alguna cosa semblant.

• A quants instituts i escoles has treballat?

• D’instituts: només aquest, però d’escoles, a més escoles de la comarca.

• A vegades et canses de ser professor? Algun dia has pensat  treballar en una altra professió?

• No, fins ara no. Hi ha dies que són més bons i dies que són més dolents, però això suposo que passa a totes les professions, però jo no me’n penedeixo d’haver triat aquesta feina i, de moment, no me n’he cansat. Naturalment és passen temporades més bones o més dolentes, però de moment no me’n penedeixo.

• T’agradaria ser director en aquest institut?

• No, jo ja he fet de director, però no a l’institut sinó a l’escola i en el Camp d’Aprenentatge, on també vaig ser-hi tres o quatre anys, i és una feina que s’ha de fer, perquè lògicament hi ha d’haver un equip de persones, que és l’equip directiu, que tiren endavant el centre… A veure, si fos estrictament necessari, no et diré que no, però jo ara, d’entrada, presentar-me de director no ho faré pas. Els que hi ha ja ho fan molt bé.

• Et sents a gust amb els alumnes?

• Si em sento a gust amb els alumnes… Sou molt divertits; naturalment hi ha moments que et poses seriós, però això ja forma part de la feina. A la vida també passa això i tractar amb alumnes et fa veure la vida de manera més optimista i això és divertit.

• Gràcies per ajudar-nos a fer l’entrevista i per donar-nos una mica del teu temps.