“El que més m’agrada és viatjar”

A la Peixera TV,

entrevista a Lídia Freixes

Per Ariadna Segura i Patricia Ionescu

La  Lídia Freixes és professora de llengües a l‘institut de Gironella. És una persona molt activa; el que més li agrada a la Lídia és viatjar, tot i que també li agrada córrer, ballar, prendre un cafè amb els amics….

La Lídia ara treballa amb alumnes de totes les edats i és una feina que li encanta.

Bon dia, avui estem aquí amb Lídia Freixes una professora de l’institut de Gironella.

• A què et dediques?
  • Ara mateix sóc professora de l’institut de Gironella i estic donant classes de francès a 4t ESO, també estic donant classes en aquest projecte que estem fent de la Peixera TV i també dono classes de reforç d’anglès a alguns alumnes de 4t ESO.
  • T’agrada la teva professió?
  • Sí, m’agrada la meva professió.
  • Abans de treballar a l’institut de Gironella, havies treballat a algun lloc més?
  • Sí, de professora en una acadèmia d’idiomes i també en un institut de Solsona.
  • Et sents a gust a l’institut de Gironella?
  • Sí, em sento molt bé; estic molt bé amb els alumnes, són tots molt trempats, els professors també i hi ha molt bon ambient.
  • Quants anys fa que treballes en aquesta professió?
  • Fa molt poc que treballo en instituts. Aproximadament fa un any. Abans havia donat classes acadèmiques a gent de diferents edats.
  • Quines matèries ensenyes?
  • Com us he dit abans, ensenyo anglès, francès i català dins aquest projecte de la Peixera TV.
  • Va ser difícil la carrera que vas haver d’estudiar?
  • La primera carrera que vaig fer va ser turisme, i en un principi em volia dedicar a fer de guia turístic i viatjar. Però em vaig adornar de que m’agradaven molt les llengües. Després d’estar treballant un temps a una agència de viatges i a un hotel, em vaig posar a estudiar traducció i interpretació. Fins ara fa poc, m’he dedicat a la traducció i a la interpretació, i ha estat un recurs molt bo per poder començar a donar classes.
  • Et vas trobar amb alguna dificultat?
  • Sí. La dificultat més gran era poder compaginar la vida laboral amb la vida estudiantil, perquè la carrera de traducció és una carrera molt pràctica i has d’assistir molt a les classes en directe per poder parlar i practicar la llengua.
  • Què t’agrada fer en el teu temps lliure?
  • En el meu temps lliure m’agrada anar a córrer, escoltar música, anar a fer un cafè amb els amics i xerrar, també m’agrada molt ballar. Però el que més m’agrada és viatjar.

Gràcies Lídia Freixes, fins una altra!

Esperem que us hagi agradat!