Visita a l’observatori de Pujalt

L’alumnat de 2n d’ESO ha visitat l’Observatori de Pujalt (Anoia). Durant la visita han fet un taller d’energies renovables on han pogut veure, per exemple, el funcionament d’un forn solar per escalfar aigua, com un petit vehicle es posa en moviment gràcies a l’energia elèctrica generada a partir de l’hidrogen i l’oxigen obtinguts de l’electròlisi de l’aigua o com es pot fer funcionar un motor elèctric a partir de l’energia obtinguda mitjançant una placa fotovoltaica. El taller també ha servit per posar en evidència que el model energètic actual, basat majoritàriament en fonts d’energia no renovables, ha de ser repensat.

L’alumnat ha pogut visitar el molí cooperatiu del projecte viuredelaire i el dipòsit controlat de residus industrials no perillosos de Pujalt.

Una gran jornada que ha servit per reforçar els conceptes relacionats amb energia, calor i temperatura, que es treballen des de les matèries de Física i Química i Tecnologia, i també per exemplificar accions que ens acostin a l’assoliment de diversos ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible).