Proves per obtenir el graduat en ESO

Cada any es convoquen proves per a l’obtenció del títol de graduat/ada en educació secundària obligatòria (GESO), per als alumnes que no l’hagin obtingut en finalitzar l’etapa. En aquest apartat hi trobareu tota la informació necessària per a l’organització d’aquestes proves.

​Centre de realització de les proves

El centre sempre ha de ser aquell on es troba l’expedient de l’alumne o alumna.

Alumnes que poden presentar-s’hi

Els tres requisits que han de reunir els alumnes per poder presentar-se a aquestes proves l’any 2021 són:

1.- Haver finalitzat l’ESO l’any 2020 o 2021.

2.- Tenir almenys 18 anys o complir-los dins de l’any 2022. També hi pot concórrer l’alumne o alumna que faci els 17 anys l’any 2022 sempre que compleixi alguna de les condicions següents:

• Tenir un contracte laboral que l’impedeixi assistir al centre en règim ordinari.
    • ​Trobar-se en procés d’obtenció d’un permís de treball (alumnat estranger).
    • Ser esportista d’alt rendiment.

3.- Haver cursat l’ESO (el quart curs inclòs) sense haver obtingut el títol i amb un màxim de cinc matèries pendents de qualificació positiva.

En aplicació d’aquests requisits, queden exclosos de les proves els alumnes inscrits per repetir quart d’ESO en el present curs 2021-2022. En canvi, hi poden concórrer els alumnes que estan matriculats en ensenyaments d’adults o a l’Institut Obert de Catalunya, sempre que compleixin els tres requisits abans esmentats.​

Calendari del procediment

Termini de presentació de sol·licituds d’inscripció
De l’1 al 14 de febrer de 2022
Publicació al tauler d’anuncis del centre del calendari de les proves i de les llistes d’admesos i exclosos
Entre el 15 i el 21 de febrer de 2022
Termini de presentació de reclamacions a les llistes d’admesos i exclosos
Del 22 al 25 de febrer de 2022
​Realització de les proves
Del 2 al 15 de març de 2022*

*La prova es realitzarà preferentment entre el 2 i el 4 de març perquè hi hagi temps de convocar una segona vegada, dins del període establert, les persones que puguin estar confinades el dia de la prova.

Si a causa de les restriccions sanitàries, el centre roman tancat en algun dels períodes indicats, cal informar les persones inscrites, a través del correu electrònic, sobre quin serà el nou procediment tant de les gestions com de la realització de les proves.​

Còmput i avaluació de les matèries pendents

• Per als alumnes que van suspendre a tercer d’ESO una matèria que no van continuar a quart –per exemple, Música-, s’ha de dissenyar una prova de recuperació de la matèria de terce​r.
  • Als efectes d’aquestes proves, no tenen validesa les qualificacions positives que l’alumne o alumna hagi pogut obtenir, amb posterioritat a la finalització de quart d’ESO, per a ensenyaments d’adults, a distància o proves lliures.
  • Els alumnes poden sol·licitar examinar-se de totes o sols d’algunes matèries pendents.
  • Els alumnes que van finalitzar l’ESO l’any 2021 podran concórrer de nou a les proves de compleció en la convocatòria de 2023.
  • Els alumnes que van finalitzar l’ESO l’any 2020 esgoten amb la convocatòria de 2022 les seves possibilitats d’obtenir el títol de GESO mitjançant les proves de compleció. En tot cas, cal tenir en compte que a partir dels 18 anys tothom té la possibilitat d’obtenir aquest títol a través d’altres vies (ensenyaments​ d’adults, a distància o proves lliures) on sí es tenen en compte les matèries superades en cursar l’ESO i en realitzar les proves de compleció.​
Documentació: Criteris d’avaluació