INTERCANVIS LINGÜÍSTICS A L´INS PERE BORRELL: CATALUNYA-QUEBEC i LYON-CATALUNYA

L’ Institut Pere Borrell participa per quarta vegada consecutiva al Programa d’Intercanvi lingüístic Catalunya-Quebec

Aquest programa consisteix en l’ intercanvi d’alumnes quebequesos per estudiar durant tres mesos a Catalunya i poder desenvolupar les seves competències en espanyol i la seva iniciació al català  i d’alumnes catalans al Quebec durant tres mesos més per desenvolupar les seves competències en francès.

Aquest curs 2019-2020 comptem amb  la presència de dues alumnes quebequeses al nostre centre. El dia 8 de setembre van arribar a Catalunya la Christine Bellemare i la  Charlotte Coutu-Lessard. Estaran entre nosaltres fins el 30 de novembre . Faran una estada  de tres mesos a l´institut Pere Borrell i viuran amb les famílies de les nostre alumnes seleccionades, La Maria Planella  i la Clàudia Rodríguez. La Maria i la Clàudia començaran la seva experiència al Quebec el dia 13 de gener i la continuaran fins al 8 d’abril.

L’ Institut Pere Borrell participa per primera vegada  al Programa d’Intercanvi lingüístic de l´Académie de Lyon- Catalunya.

Aquest programa , promogut pels departaments d’ensenyament català i francès consisteix en l´intercanvi lingüístic entre alumnes francesos i catalans que estan cursant el Batxibac , tant a França com a Catalunya.

Aquest curs  i per primera vegada, ja que és un programa  pilot, una estudiant francesa l´Estrella Dafflon va arribar a Catalunya el dia 12 d’octubre i estarà entre nosaltres fins el dia 8 de novembre.

Farà una estada a l´INS Pere Borrell durant un mes i viurà amb la família de la nostra alumna seleccionada , la Maria Meya. La Maria anirà a França  per viure aquesta experiència, durant el segon trimestre, del 13 de gener al 7 de febrer.

La Chalotte, la Christine i l´Estrella  s’estan adaptant poc a poc al nostre sistema educatiu  i assisteixen cada dia a classe com la resta dels seus companys.