ERASMUS +

Introducció. logoerasmus

Erasmus+ és un programa educatiu europeu que té com a objectiu atendre les necessitats d’ensenyament i aprenentatge de totes les persones que participen en els diversos processos educatius.

A l’Institut Pere Borrell, els alumnes de CFGM podran tenir la possibilitat de gaudir d’un període de pràctiques d’un mínim de 45 dies aproximadament en una empresa estrangera (sempre i quan compleixin els requisits).

Ara mateix, estem en contacte amb dues empreses que reben estudiants en pràctiques.

La finalitat d’aquest programa és contribuir que l’alumnat implicat adquireixi aptituds específiques tant en l’àmbit professional com en el personal millori, al mateix temps, la comprensió de l’entorn econòmic i social del país d’acollida i s’adapti a les exigències del mercat laboral a escala comunitària.

A més a més, el període de pràctiques (FCT) a l’estranger té reconeixement acadèmic.

Els objectius del programa són:

• Treure benefici educatiu, lingüístic i cultural de l’aprenentatge en altres països europeus.
  • Contribuir a la creació d’una comunitat de joves i futurs professionals ben qualificats, amb ments obertes i experiència internacional, facilitant el reconeixement de les estades a l’estranger.
  • Ajudar els estudiants a adaptar-se a les necessitats d’un mercat de treball ampli dins de la Unió Europea.
  • Permetre als estudiants desenvolupar competències específiques, entre elles la lingüística, i també l’ampliació dels seus coneixements sobre la cultura social i econòmica del país d’acollida, mentre obtenen experiència laboral.
  • Promoure la cooperació entre l’Institut i les empreses.

La secció de coordinació

La secció de coordinació del programa Erasmus+ està formada per:

• La coordinadora d’Erasmus+
  • El tutor d’FCT
  • El tutor del curs

Funcions de la secció de coordinació del programa Erasmus+:

• Informar a principi de curs sobre la possibilitat de demanar una beca Erasmus+ i dels tràmits que caldrà seguir.
  • Seleccionar els alumnes que participaran a l’estada.
  • Cercar d’organitzacions d’acollida adequades.
  • Pactar un programa d’activitats amb l’organització d’acollida.
  • Mantenir informats als alumnes seleccionats dels processos administratius, programes d’activitats i altres aspectes d’interès.
  • Gestionar transport, allotjament, assegurances, convenis i altres aspectes logístics que es derivin de l’intercanvi.
  • Vetllar i realitzar les accions necessàries perquè es porti a terme una preparació lingüística i cultural dels alumnes suficient per poder respondre a la demanda del centre d’acollida.
  • Efectuar un seguiment de l’estada en coordinació amb el tutor de l’organització d’acollida.
  • Estar en coordinació amb el Departament de Formació Professional Inicial i Ensenyament de Règim Especial, beneficiària del projecte, i participar a totes les accions que convoqui.
  • Traslladar tota la informació a través de reunions al departament del cicle formatiu i a la direcció del centre.
  • Implementar procediments de validació per assegurar el reconeixement de les aptituds i competències adquirides.

Criteris de selecció:

Documentació: 10% Màxim 10 punts

Currículum vitae en anglès i format PDF (utilitza Eures page) (3 punts)

Copia del DNI o passaport o targeta de residència en el cas d’alumnat estranger (1 punt)

Copia de la Targeta Sanitària Europea (1 punt)

Copia de l’assegurança del carnet jove o de qualsevol altra assegurança de viatge (1 punt)

Autorització de difusió de drets d’imatge lliurats al centre (1 punt)

Carta de compromís firmada (1 punt)

Certificats d’altres llengües (2 punts)

Llengua del país on es duran  pràctiques 40% Màxim 10 punts

Certificats:

A1 i A2 (1 punt)

B1 o 3r EOI (2 punts)

B2 o 5é EOI (3 punts)

C1 i C2 (4 punts)

Si no es disposa de certificat, caldrà passar un test de nivell.

Criteris interns: 10% Màxim 10 punts

1r any tot aprovat (3 punts) / 2n any tot aprovat (1 punt)

Grau d’assistència excel·lent (2 punts) / Assistència regular (1 punt)

Participació a les activitats planificades (3 punts)

Participació en programes internacionals d’intercanvi (4 punts)

Apuntat en un curs d’idiomes acreditat  (1 punt)

Certificat acadèmic i notes 10% Màxim 10 punts

Notes de l’any anterior

Certificats acadèmics extra 20%. Màxim 10 punts

• CFGM (2 punts)
  • CFGS (4 punts)
  • Batxillerat (4 punts)
  • Grau universitari (6 punts)

Entrevista 10% Màxim 10 punts

El comitè de selecció considerarà la idoneïtat del candidat tenint en compte aquests punts:

• Bona predisposició a adaptar-se a un nou entorn cultural i lingüístic.
  • Motivació

Dates de presentació