TORNEM A CONNECTAR-NOS EL 14 D’ABRIL (BATXILLERAT)

 

Informació Batxillerat         Document PDF – BATXILLERAT

 

Benvolgudes famílies i alumnes,

Esperem i desitgem que estigueu totes i tots bé.

Des de les tutories ens hem posat en contacte amb pràcticament tots vosaltres per veure com estàveu i com us anava tot. En aquests moments tan complicats i plens d’incertesa, el que més compta és estar i sentir-se bé.

Avui divendres estem enviant als correus @inspereborrell.cat de les vostres filles i fills els informes de la 2a avaluació de 1r de batxillerat en pdf (els butlletins de 2n de batxillerat es van repartir abans del tancament i els alumnes ja els tenen). El confinament es va iniciar quan tot just acabàvem el 2n trimestre. El professorat hem estat treballant virtualment per introduir i comprovar les qualificacions i els comentaris del butlletins i ens hem reunit per videoconferència en diverses ocasions. Malgrat que els butlletins no són oficials (falta la signatura del tutor/a i el segell centre), us els avancem per aquest mitjà.

Com aneu veient, les dates del confinament han anat variant força i a dia d’avui tampoc sabem quan podrem tornar a la normalitat. És per això que les instruccions que rebem van canviant per tal d’adaptar-nos a la situació de la millor manera possible. Al nostre institut aquest curs havíem engegat la plataforma Google Classroom i havíem assignat una adreça de correu electrònic amb el domini de l’institut a cada alumne/a i professor/a. Durant aquestes setmanes hem anat contactant als alumnes als seus correus electrònics @inspereborrell.cat i els diferents professors/es els han anat proposant tasques per fer i lliurar per la plataforma Classroom o per correu electrònic, principalment. Aquestes tasques, seguint les indicacions del Departament d’Educació, no eren obligatòries ni avaluables, tot i que sí recomanables. En algun nivell hi ha hagut molta participació i en altres nivells ens hem trobat una resposta molt passiva d’una part de l’alumnat.

Evidentment, res pot substituir les classes presencials, però vist que la situació actual encara s’allargarà un temps, hem de seguir endavant. Després de Setmana Santa i segons ens ha comunicat el Departament d’Educació, començarà oficialment el 3r trimestre i canviarà el plantejament i l’organització de les activitats que es proposin.

En el cas de 2n de batxillerat, el curs es dona per finalitzat pel que fa a currículum. Les PAU es faran el 7, 8 i 9 De juliol. Seran més flexibles i hi haurà més opcionalitat per tal que cap alumne es vegi obligat a respondre una qüestió que no hagi pogut treballar per les circumstàncies en què s’haurà desenvolupat la darrera part del curs. Els temaris no es modificaran per no generar ni perjudici a uns ni benefici a uns altres, ja que cada centre fa el temari en un ordre diferent. Es preveu que aviat es publiqui informació més concreta i models de proves. Pel que fa a la prova externa de Batxibac, està ajornada però encara no s’han determinat les noves dates. Un dia a la semana, l’alumnat de 1r i 2n de batxillerat rebrà propostes de les diferents matèries. Rebran un correu del professor/a de la matèria als seus correus @inspereborrell.cat amb informació sobre què han de fer, quan i com ho hauran de lliurar (normalment per la plataforma Classroom o per correu electrònic corporatiu) i com s’avaluarà. A més, s’ha proposat als alumnes fer videoconferències utilitzant el Google Meet (dins la plataforma Classroom) un cop a la setmana per a cada matèria i també per a tutoria perquè puguin fer consultes i comunicar-se més directament amb els professors/es. Aquest horari ja s’ha enviat als alumnes. Pel que fa al Treball de Recerca, no hem rebut cap instrucció específica, però els alumnes tenien el correu electrònic dels tutors/es per posar-s’hi en contacte, per la qual cosa s’entén que qui ha volgut, ha pogut continuar treballant-hi.

A partir del 14 d’abril ens arribaran més instruccions. Si cal que us complementem o actualitzem alguna de les informacions i instruccions que us estem enviant avui, ho farem mitjançant el correu @inspereborrell.cat de les vostres filles i fills, comunicats que rebreu a l’app (Comunicapp – Edugestió) i la pàgina web del centre.

Si teniu qualsevol dubte o consulta podeu posar-vos en contacte amb els vostres tutors/es als seus correus @inspereborrell.cat que us van enviar per Comunicapp i per correu electrònic i us ajudarem en tot el que puguem. Per a qualsevol gestió administrativa, podeu enviar un correu a administració@inspereborrell.cat (tot i que els tràmits administratiu actualment estan suspesos). Per respondre aquest correu no contesteu a aquesta adreça, envieu els vostres missatges als tutors/es.

Utilitzeu la web de l’institut, l’app Comunicapp (Edugestió) i els correus @inspereborrell.cat dels alumnes com a eines habituals de consulta i informació oficial.

Gràcies per la vostra col·laboració, la predisposició i comprensió en aquesta situació en què ens trobem, entre tots ho farem tot i ens en sortirem.

Amb el desig que tothom estigui bé de salut, fins aviat.

Equip de professorat de l’INS Pere Borrell