IFE – Portes obertes virtuals

Preguntes freqüents

Quin material es necessita pel dia a dia a l’IFE?
– Roba còmoda
– Motxilla
– Una botella amb aigua (tipus cantimplora)
– Esmorzar (hi ha dos patis de 20 minuts)
– Estoig amb:
Un llapis
Una goma
Un bolígraf blau, un negre i un vermell
Un regle petit
Corrector
Maquineta

-Agenda (la donarem el primer dia)

– Tres llibretes grans amb els fulls quadriculats (o bé una de gran amb separadors per colors). Els alumnes podran deixar aquest material a l’aula.

El preu de la matrícula ho inclou tot?
El preu de la matrícula ho inclou tot: material didàctic, activitats, tallers, sortides i xerrades.

Cal estudiar?
Una part important del cicle és pràctic, però també es fan classes a l’aula, on es duen a terme activitats teòriques, així com presentació de treballs/activitats individuals i en grup.
Totes les activitats d’aula estan orientades a les característiques de l’alumnat i tenen com objectiu complementar la formació pràctica específica del cicle. Les tasques per fer autònomament a casa són molt puntuals, però si que es demana un bona actitud regular a l’aula: participació activa, respecte amb la resta de l’alumnat, predisposició a aprendre nous continguts, etc.

Les PRÀCTIQUES o FCT: què son? Son obligatòries? El centre proporciona empreses per a la seva realització?
Són pràctiques formatives no laborals a les empreses, que fa l’alumnat d’itineraris formatius específics en centres de treball, mitjançant un acord de col·laboració que subscriuen el centre docent i l’empresa. Aquesta estada, es durà a terme mitjançant un suport i acompanyament continuat.
Les FCT tenen una durada de 385 hores que es realitzen en el quart curs, en règim d’alternança amb la formació a l’escola; l’alumnat dedica 3 dies lectius setmanals a la realització de les pràctiques.

L’assistència a classe és obligatòria?
L’assistència a classe és obligatòria. Si l’alumne/a no assisteix a les classes és impossible obtenir les competències del cicle formatiu. Els professors/es passen llista cada dia. El registre d’assistència es té en compte en la qualificació dels mòduls.
Per poder superar un mòdul, l’alumne/a no pot faltar més del 20% d’hores en relació al total d’hores del mòdul en si. Una falta d’assistència sense justificar de forma continuada pot comportar un expedient disciplinari.

Quines sortides laborals té l’alumnat quan acabi el cicle?
Possibles llocs de treball poden ser:
– Conserge d’un espai esportiu.
– Auxiliar de manteniment d’un espai esportiu.
– Atenció al client/usuari d’un espai esportiu o entitat.
– Altres tasques en rol d’auxiliar que es demani dins un club o entitat esportiva.

I si encara teniu dubtes?
No us preocupeu, podeu enviar un mail a iesperealsius@xtec.cat i es respondrà tant aviat com sigui possible.