IFE – 1r curs

El primer curs consta de tres mòduls, els quals tenen com a finalitat atorgar a l’alumnat unes bases que li permetin afrontar amb garantia els següents cursos en relació a l’autonomia personal, treball en equip, habilitats comunicatives, coneixement bàsic del món laboral, etc.

L’estructura organitzativa dels diferents mòduls és a través de projectes de diferents durades temporals i orientacions. Algunes de les metodologies interactives que s’utilitzen són:

El treball cooperatiu, col·laboratiu i entre iguals, com a eix bàsic de treball personal i social.

Metodologies indagatòries on l’alumnat és el centre de l’aprenentatge i provoca que actuï de forma reflexiva i pràctica.

Aprenentatge basat en problemes (ABP), on es promociona el pensament alternatiu, la relació entre l’aprenentatge i l’aplicació d’aquest, a més de la presa de decisions.

Projectes d’actuació proposats per l’equip docent, on els alumnes pensin i apliquin els passos del procés per dur-lo a terme, i siguin capaços de ser flexibles i tolerants davant els problemes que puguin sorgir per tal de cercar una solució.

Aprenentatge servei, mitjançant actuacions col·laboratives puntuals on l’alumnat aplica i es forma en els aprenentatges del mòdul, a través necessitats reals de l’entorn per tal d’aportar una millora.

MP01

Vida saludable i cura d’un mateix
MP02

Comunicació i relacions interpersonals