Pedalem per l’Índia

Amb els alumnes de 2n de Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Guia en el Medi Natural i de Temps de Lleure, estem preparant un projecte comú amb la Fundació Vicente Ferrer amb la finalitat d’evitar l’abandonament escolar de joves que viuen lluny de les seves escoles, així com poder reduir l’escletxa de gènere en l’educació ja que gràcies a aquest, les noies han guanyat seguretat, salut, integració social i gestió del temps.

Una de les causes més comunes d’abandonament escolar a Anantapur (Índia) és la distància existent entre els habitatges i les seves escoles: un 56% de les joves del districte viuen a una distància entre dos i tres quilòmetres del col·legi més proper, i un 41% viuen entre set i nou quilòmetres. Les principals dificultats per afrontar la longitud del trajecte son l’absència de transport públic, la inseguretat del camí i la falta de recursos econòmics.

Així doncs, la finalitat del projecte, és recollir diners perquè la fundació Vicente Ferrer els enviï a l’Índia i d’aquesta manera puguin comprar bicicletes perquè aquests alumnes amb més dificultat no caiguin amb l’abandonament escolar, amb tot el que suposa la pèrdua de l’escolarització per aquests joves.

El projecte en si, es portarà a terme el dia 3 de desembre al parc de la Draga de 9h a 14h i consta de varies opcions:

– Opció 1: Sortida de BTT per l’entorn del Pla de l’Estany. Una més senzilla de 15km i l’altra més dura de 25km. (Cal tenir un mínim de preparació amb BTT, sobretot a la ruta llarga)

– Opció 2: Passejada popular 10km aprox. Des del parc de la Draga, es pujarà al puig de Sant Martirià i acaba donant la volta a l’estany, fins al parc de la Draga de nou. (Obert per totes les edats i nivells)

– Opció 3: Activitats lúdiques pels nostres infants, opció d’acollida mentre els adults fan una altra activitat.

L’opció 1 i 2, té un preu de 5€/persona i la inscripció s’ha de fer abans de dijous 1 de desembre via online a aquesta direcció:

L’opció 3, funcionarà com a taquilla invertida, és a dir, un cop realitzades les activitats, es disposarà a una guardiola la quantitat que es vulgui i no cal inscripció prèvia.

Finalment, us demanaríem la vostra participació a l’esdeveniment, per tal que sigui un èxit i puguem recollir la màxima quantitat de diners per ajudar a aquests joves més desfavorits.

Si teniu cap dubte, ens podeu escriure a pedalemperlindia@gmail.com