Gran èxit a l’Intersalvament Estany de Salvament i Socorrisme

L’institut Pere Alsius té, entre altres estudis, els Ensenyaments Esportius de l’especialitat de Salvament i Socorrisme. Cada curs escolar els instituts públics de Catalunya que imparteixen aquesta especialitat es troben per fer una competició entre els seus alumnes a partir dels aprenentatges adquirits en els cursos. Enguany, com l’institut celebra els 50 anys i els cicles formatius 20 anys, vam acordar que faríem una cosa diferent i que l’intersalvament es faria a l’estany de Banyoles.

La jornada es va realitzar a les instal·lacions del Club Natació Banyoles el passat divendres 17 de maig. Van assistir al voltant d’uns 100 alumnes dels instituts Rocagrossa (Lloret), Jaume I (Salou), Joan Oró (Lleida), Escola Nàutica (Barcelona); es van realitzar proves com ara rescat amb taula, relleu amb tub, tapllin mixte, relleus,… en una jornada passada per aigua (meteorológicament parlant) però molt satisfactòria per part dels alumnes participants.

La competició va ser organitzada conjuntament entre els alumnes de grau superior de l’especialitat i la Federació Catalana de Salvament. L’alumna Núria Payola ho va estar treballant com a projecte final del grau superior i va ser la organitzadora principal del’acte, conjuntament amb els seus companys de classe que van fer d’àrbitres, cronometradors,…

Moltes gràcies als alumnes de l’institut per l’organització i participació en l’intersalvament així com als diferents instituts d’arreu de Catalunya, Federació Catalana de salvament i Creu Roja.