L’INS Pere Alsius reconegut amb la distinció del Premi de Recerca Jove 2019

El nostre centre ha estat guardonat amb el Premi de Recerca Jove 2019, un prestigiós guardó que atorga el Departament d’Empresa I Coneixement a través de l’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris I de Recerca (AGAUR).

En cada edició d’aquests premis 10 centres no universitaris de Catalunya són distingits amb aquest reconeixement per la seva trajectòria en el foment de la realització de treballs de qualitat científica. Cada any el centre promociona la participació dels seus alumnes en aquest premi que és el més prestigiós en l’àmbit de la promoció de la investigació entre els joves preuniversitaris.

Cada any s’atorguen uns 70 premis entre tots els treballs presentats d’arreu de Catalunya.

El nostre centre ha estat premiat en sis edicions de les vuit darreres:

Premi de recerca jove 2012

Eva Bramon Vinardell pel treball “Només és qüestió de sort? Estudi matemàtic i estadístic sobre els jocs d’atzar”. Tutora: M. Àngels Picart Fàbrega

Premi de recerca jove 2013

Esteve Bramon Casademont pel treball “Els moviments de les cordes dels instruments musicals”.
Tutora: Fina Graboleda Poch

Premi de recerca jove 2014

Aleix Coma Busquets i Lluís Portella Costa pel treball “Satestrat: una experiència de grans altures” . Tutora: Fina Graboleda Poch

Premi de recerca jove 2016

Laia Arbat Ramió pel treball “BMT vs BMC. Transgènics. Estudi experimental de coexistencia”.
Tutora: Hortènsia Belmonte Soler

Premi de recerca jove 2018

Martí Juanola Gassiot pel treball “Espècies invasores al municipi de Serinyà”. Tutora: Maria Teresa Cels Felip

Premi de recerca jove 2019

Berta Santos Juidias pel treball “Para siempre. La historia del maestro Atenedoro Santos”. Tutor: Miquel Castillo Carbonell

Els Premis de Recerca Jove (PRJ), que convoca anualment el Govern de la Generalitat de Catalunya, volen despertar vocacions científiques entre els joves estudiants del país. Els PRJ estimulen que els alumnes s’apropin a la investigació de la mà dels professors dels centres on estudien i sempre fent valer els coneixements propis de la seva edat i formació.

El Govern de la Generalitat reconeix les vocacions científiques entre els joves estudiants del país des de l’any 1982. Noms il·lustres com Manel Esteller, director del Programa d’Epigenètica i Biologia del Càncer de l’Institut d’Investigació Biomèdica de Bellvitge, Josep Call, director del Centre d’Investigació de Primats Wolfgang Köhler de Leipzig, o Teresa Roig, cap de l’àrea de rehabilitació neuropsicosocial de l’Institut Guttmann, han rebut aquest premi al llarg dels anys.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *