Treballs en temps de confinament

CURS 2019/2020

Treballs en temps de confinament (3r trimestre)

Clàssiques

Dibuix-EVP

Cicles Formatius. Educació Infantil

Cicles Formatius. Serveis Socioculturals i a la Comunitat

Física i Química

Clàssiques

EL LLATÍ, A L’ACTUALITAT

Les Expressions llatines i Llatinismes apareixen en la seva forma original llatina i formen part de la nostra quotidianitat lingüística. S’usen en diferents àmbits. En trobem sovint en els mitjans de comunicació.
Durant el curs, els alumnes de LLATí de 1r Batxillerat han consultat la premsa, diaris o revistes i n’han fet un recull. Vegem-los!

Aina Vila i Paula Lobato
mural
Andrea Rodríguez
Andrea Rodríguez i Raúl Pérez
Louismi Villanueva i Lara Atmetlla
BARCINO, EL MUSEU ROMÀ

Aquest curs, els alumnes de LLATÍ de 1r de Batxillerat hem pogut gaudir la lectura d’una novel·la històrica, BARCINO escrita per Maria Carme Roca. El relat ens transporta a la Barcelona romana, en concret, al segle II. La fama d’un home traspassa totes les fronteres de l’època: és Luci Minici Natal Quadroni Ver, fill d’una il·lustre família, home de gran atractiu, militar i polític brillant, que guanya, l’any 129, una perillosa cursa de quadrigues celebrada amb motiu de les olimpíades gregues. Una ombra, però, plana sobre l’heroi. Ni l’èxit professional, ni l’amistat, ni l’amor que sent per Kyrene, ni l’estima envers la seva esposa Fausta, poden esborrar les petjades d’un esclau que va marcar la seva infantesa i que sembla amagar-se rere cada traïció i assassinat: Teseu. Narrada pel mateix protagonista, es basa en fets reals, reconstruïts a partir d’inscripcions que ens han arribat. De fet, es tracta d’una de les famílies més poderosos i conegudes del moment.

Els alumnes havien de construir una mena de museu , inspirant-se en la lectura, com un diccionari visual. Calia escollir imatges que il·lustressin el text. Cada imatge acompanyaria un peu de foto, amb la paraula i la pàgina on apareixia. Igual que en una exposició, on a banda dels quadres, hi ha petites llegendes gràcies a les quals situem i coneixem algun detall a propòsit de la pintura que observem.

Entrem a l’exposició…

Aina Vila Boada
Andrea Rodríguez
Laia Comamala
Lara Atmetlla
Mario Valentin Dusa
Míriam Berni Legares
Paula Lobato
ELS MITES, UN PASSAT QUE EXPLICA EL NOSTRE PRESENT

La paraula confinament prové del llatí medieval confinare i d’un mot clàssic confinis (contigu, veí, que comparteix un límit comú).  El mot està format pel prefix llatí con- (conjuntament, idea de trobada, comunitat, cosa compartida) i el substantiu finis (límit, fi, final, confí).

Durant el confinament, els alumnes de LLATÍ  de 4t van elaborar uns CÒMICS sobre alguns MITES CLÀSSICS que havíem estat treballant durant el curs. El resultat és molt maco i us el volem compartir.

Mar Sala
Estela
Andra
Jasmien Kaur Randhawa Hayer
Montse Arevalos
Carla M.

Dibuix-EVP

Des del Departament de Dibuix-EVP de l’Institut es va  pensar fer una activitat relacionada amb art i el confinament, tenint en compte la situació que es vivia degut al Coranavirus.

Per fer-ho primer va ser necessari visitar museus, de manera virtual, començant pel Museu de la Garrotxa d’Olot i continuant amb altres, tenien diferents enllaços. S’escollia una obra d’art i a continuació es feia la seva representació / interpretació a la línia d’un challenge.

Aquests són la selecció d’unes quantes, s’ha convertit cada proposta en una nova obra d’art!

Cicles Formatius. Educació Infantil

L’alumnat de segon d’Educació Infantil han elaborat el Projecte d’Atenció a la Infància durant el confinament, culminant així els continguts apresos durant els dos anys del cicle formatiu.

Aquest curs, al no poder-se fer l’exposició oral de manera presencial, se’ls ha demanat un video que resumís el seu treball i alhora fos una mostra de creativitat.

Els videos de l’Alícia López, la Sara del Saz i la Mireia Arrufat en són un clar exemple:

Casal d’estiu. Un viatge ple de colors. Sara del Saz
3, 2, 1 Acció! Mireia Arrufat
El petit fesolet. Alícia López

Cicles Formatius. Serveis Socioculturals i a la Comunitat

Projecte: Llibre de vida

Alumnat de 2n de TAP fa entrega d’un llibre personal creat amb imatges i amb paraules obtingudes de les petites trobades amb usuaris de la residència Montsacopa d’Olot.

Tot i la situació difícil que hem viscut aquests dies s’ha pogut fer entrega del llibre i ha estat molt emotiu.

Física i Química

Des del Departament de Física i Química de l’Institut es va pensar fer algunes activitats pràctiques relacionades amb l’energia i la calor a partir de materials reciclats o casolans. D’aquesta manera, canviàvem una mica la inèrcia de fer exercicis escrits i d’una forma divertida i entretinguda passàvem el confinament.

La primera activitat va ser construir una “miniatracció” i relacionar algun aspecte del seu funcionament amb l’energia. La segona activitat va ser construir un forn solar casolà i explicar de manera científica les diferents formes de propagació de la calor tot coent algun aliment.

Miniatracció. Tura Masias
Forn solar casolà. Júlia Magallanes