Activitats extraescolars

Activitats escolars complementàries a l’institut

Festa d’hivern (Festa solidària)

La festa d’hivern, que precedeix les vacances de Nadal, té com a objectiu treballar des de l’àmbit de les tutories el tema de la solidaritat i de la cooperació amb el Tercer Món.

Les activitats impliquen tallers diversos a l’ESO (gimcana sobre el comerç just, danses africanes, taller de percussió, tatoos de henna, pentinats variats, trenes de llana, ludoteca i jocs d’escacs) i conferències, en el cas del batxillerat (“Malalties respiratòries cròniques”, “Experiències d’un viatge als campaments de refugiats de Tindouf”, “Amnistia Internacional. La situació dels drets humans al món”, etc.). Transversalment, potenciem la participació en les diverses campanyes d’ajut alimentari per als refugiats sahrauís, promoguda per l’Associació ACAPS, de Viladecans. Els aliments recollits s’envien als campaments de refugiats de Tindouf (Algèria).

Fira Científica-Matemàtica-Tecnològica (Jornada de l’Ensenyament Públic de Viladecans)

Aquesta activitat és una més de les de coordinació que habitualment es porten a terme, des de ja fa uns quants anys, entre el professorat dels centres públics de primària i els de secundària de Viladecans.

La Fira té lloc de forma simultània a les instal·lacions dels quatres instituts públics de la localitat i participen alumnes del cicle superior de primària i del primer cicle de l’ESO. A cada centre els alumnes participants es troben amb unes parades matemàtiques, talment com si d’una fira es tractés. A cada parada els nois i les noies, amb el suport d’alumnes més grans, s’enfronten a la resolució de diferents problemes matemàtics preparats conjuntament pels mestres dels centres de primària i pels professors dels de secundària. Les activitats estan pensades perquè, d’una manera una mica diferents a la que és habitual, els nois i les noies resolguin problemes fent servir capacitats que ja han treballat a la classe i altres de caràcter lògic i de raonament. I, a més, es pretén que en fer-ho s’ho passin bé, que gaudeixin fent matemàtiques perquè pensem que a les persones ens agrada superar reptes i vèncer dificultats.

La Fira és també una bona ocasió per a la trobada entre alumnes de primer cicle d’ESO i Cicle Superior de Primària que han estat companys els cursos anteriors a les escoles.

Festa de primavera (Jornada gastronòmica + competicions esportives)

El programa de la festa comença amb les competicions esportives en què hi participen els diferents grups d’alumnes. Cada nivell juga a l’esport treballat prèviament a classe: bitlles catalanes (1r d’ESO), ping pong (2n d’ESO), beisbol (3r d’ESO), voleibol (4t ESO), i futbol sala en el batxillerat.

La festa de primavera inclou també una “plantada” d’arbres i una jornada gastronòmica (el curs passat, la sisena). Els alumnes, en grups reduïts i per cursos, elaboren i exposen diversos plats (entrepans,
canapès, truites, creps, coktails de sucs…) inspirats en temes d’actualitato ecològics. Es valora la presentació del plat, l’originalitat, el gust i els ingredients utilitzats. Acabada la part competitiva és
l’hora dels premis.

Festa de Sant Jordi (Concursos: dracs, literari i artístic)

El centre organitza, també, activitats lúdico-culturals com per exemple la Diada de Sant Jordi, centrada principalment en temes literaris i artístics.

A l’ESO, s’organitzen diferents concursos (de dracs, d’il·lustració de poemes, d’edició de punts de llibre) i conferències (l’escriptor Pau Joan Hernández o el president de l’Amical de Mauthausen -el curs
passat-). A més a més, diferents departaments programen tallers per als alumnes de batxillerat, lligats a temes literaris (recitals de poemes) o artístics d’actualitat. La festa acaba amb el lliurament de premis
del concurs literari i artístic.

Tenim dos grups de teatre. Un en Anglès ( de nova creació ) i un altre en Alemany. El grup de teatre en alemany està dirigit pel Goethe Institute i tots els cursos marxen a Alemanya a representar les seves obres. Aquest any han anat a Munich.

La resta de les activitats extraescolars estan gestionades per l’AMPA. Podeu accedir mitjançant la seva pàgina de facebook. AMPA