Xerrada “De quin color és l’hidrogen?”

L’alumnat de Química de 1r de Bat ha pogut gaudir d’una xerrada de divulgació científica que ofereix la Facultat de Química de la Universitat Rovira i Virgili anomenada “De quin color és l’hidrogen?” on s’ha parlat sobre la importància de l’hidrogen com a combustible, ja que és una font d’energia neta que no genera residus contaminants però també que cal més energia per generar hidrogen que no energia proporciona l’hidrogen generat i que, per l’elevada pressió a què s’ha d’emmagatzemar, planteja problemes de seguretat, especialment en el món del transport. I per què es diu que pot tenir tants colors si és un gas incolor? Doncs per l’impacte ambiental del seu procés d’obtenció com es pot veure a la imatge. Les divulgadores han mostrat dues maneres d’obtenir hidrogen, una a través de la reacció química d’un metall amb un àcid i l’altra a través d’una electròlisi. A més, han posat en marxa un cotxe utilitzant hidrogen com a combustible.