L’Institut Martí l’Humà assisteix a la representació de La importància de ser Frank

El dimecres dia 9 de maig l’alumnat de 1r de batxillerat de l’Institut Martí l’Humà va assistir a la representació de l’obra La importància de ser Frank, que es troba en cartellera al TNC del 3 de maig fins al 10 de juny. Es tracta d’una comèdia d’Oscar Wilde que ha dirigit David Selvas i que interpreten Miki Esparbé, David Verdaguer, Norbert Martínez, Laura Conejero, Paula Malia, Paula Jornet i Mia Esteve.

A finals del segle XIX Oscar Wilde va posar uns personatges dalt de l’escenari que comprometien els aparentment bons costums de l’aristocràcia perquè posaven al descobert la doble moral d’algunes persones. De fet, Wilde pretenia rebutjar qualsevol actitud que es fomentés en l’odi i no en l’amor. Aquests propòsits vàlids per al context del 1895, data en què s’estrenà l’obra, continuen sent plantejables en la societat actual, en què ens podem preguntar què vol dir ser lliure o per què som lliures.

L’alumnat ha fet una molt bona crítica de l’obra; l’ha considerada àgil,  ben estructurada, absolutament divertida, molt ben interpretada i interessant per a la reflexió sobre el comportament humà.

Amb aquesta, finalitza el cicle de sortides al teatre organitzades pel Departament de Llengua Catalana de l’institut. Començava el mes d’octubre, en què l’alumnat de 3r i 4t d’ESO va anar al Poliorama per veure l’obra de Pere Calders, Invasió subtil i altres contes; a continuació, el novembre, els de 1r i 2n d’ESO assistiren a la representació del musical Castle School Musical al Teatre Victòria. El passat 14 de març l’alumnat de 2n de batxillerat també va anar al TNC per veure la representació de Frankenstein.