La Llei dels Grans Nombres

Probabilitat, casualitat i estadística. Tres conceptes lligats a la vida i a les matemàtiques. Durant la jornada de portes obertes el Departament de Matemàtiques va proposar un repte basat en aquests tres conceptes i així posar en valor la importància d’aquesta matèria en els aspectes més quotidians de la nostra vida. Sorpresa … o no!

El resultat que hem obtingut ha estat del tot satisfactori: una alumna, la Lídia Sarra de l’escola Les Muralles es va aproximar molt a la xifra amb 2.800 fesols i després de calcular la mitjana aritmètica amb les dades de tots els participants vam obtenir el resultat de 2.530 fesols.

Al pot hi havia 2831 fesols. Probabilitat, casualitat i estadística.