Visita al Sincrotró ALBA

El passat 12 de novembre, com a activitat programada dins la 24a Setmana de la Ciència, els alumnes de 2n de batxillerat que cursen les matèries de física, tecnologia industrial i química van gaudir d’una visita al Sincrotró ALBA.

El Sincrotró ALBA és una infraestructura científica de tercera generació situada a Cerdanyola del Vallès (Barcelona) i és la més important de la zona del Mediterrani. Es tracta d’un complex d’acceleradors d’electrons per produir llum de sincrotró, la qual permet visualitzar l’estructura atòmica i molecular dels materials i estudiar les seves propietats.

Actualment, l’ALBA disposa de vuit línies de llum operatives, que comprenen tant els raigs X tous com els raigs X durs, i que es destinen principalment a les biociències, la matèria condensada (nanociència i propietats magnètiques i electròniques) i la ciència dels materials. Es troben en construcció quatre línies de llum més (fotoemissió de baixa energia i alta resolució angular per a materials complexos, microfocus per a cristal·lografia de proteïnes, absorció i difracció i tomografía de raigs X). Curiosament el nom de ALBA fa referència als primers raigs de Sol del dia.

Després de la visita els alumnes van poder passejar pel campus de la Universitat Autònoma de Barcelona i van poder gaudir una estona de l’ambient universitari.