Preparació del nou projecte “ArtVentures”

ArtVentures in EUROPE – in search of common roots and perspectives

El títol del projecte és “Artventures a Europa. A la recerca d’arrels i perspectives comunes”. L’escola coordinadora és la Theodor-Frank-Realschule Teningen d’Alemanya. Els altres socis són de Finlàndia, Islàndia, Grècia, i Itàlia.

Totes les nostres escoles ja tenen activitats artístiques, però ara volem donar-los una perspectiva emprenedora.

L’emprenedoria artística inclou, entre d’altres, arts escèniques, entreteniment, mitjans de comunicació, videojocs i altres arts. L’objectiu del projecte és proporcionar als estudiants les eines necessàries per dirigir organitzacions artístiques i projectes artístics. Aquest projecte donaria als estudiants la possibilitat d’aprendre sobre diferents professions, i sobretot sobre aquelles que l’art i les arts escèniques poden oferir.

El projecte inclouria dos temes principals:

1. Preparació d’un espectacle en un mite o llegenda d’una cultura / nació de cada centre participant. Aquesta actuació estarà composta, preparada i assajada pels estudiants a l’orientació dels seus professors. El llenguatge de la producció seria principalment anglès, i l’actuació podria consistir en música, dansa, recitació de poesia, actuació o qualsevol forma d’arts escèniques. Es filmaria la producció.
  2. Organització d’un esdeveniment. Els estudiants organitzarien un esdeveniment on es representaria la peça esmentada (d’uns 20-30 minuts). Els estudiants hauran de planificar l’esdeveniment, anunciar-lo, crear el conjunt, els vestits i els accessoris, fer-se càrrec del so i de les llums, vendre entrades, crear una cantina i preparar el local. Aquest esdeveniment tindrà lloc durant la setmana en què l’escola acollirà una reunió Erasmus +.