Viatge a Grècia

Dgrecia161es del 19 al 26 de novembre una representació de l’INS Màrius Torres va viatjar a la població d’Erètria, a Grècia, dins del marc dels intercanvis del projecte Erasmus+ “From Raw Material to Final Product” (de la matèria primera al producte elaborat). El passat mes d’octubre de 2016 vam tenir la trobada de projecte a Lleida, on vam rebre els nostres socis d’Alemanya, Grècia, Itàlia i Islàndia. Aquesta vegada hem anat de convidats alΓυμνασιο Ερετριας, situat a l’illa d’Eubea, i ens hi vam trobar amb professorat i alumnat dels altres centres implicats en aquest projecte. D’aquí hi van anar els alumnes Hugo Gombau, David Guiu, Laia Lázaro, Alejandro Monzón i Guillem Ruiz acompanyats pel professor Jordi Gassó i la directora, Celia Calvo.

grecia162

El projecte dels nostres col•legues grecs va centrar-se en el raïm (From Grape to Wine). Ens van preparar un seguit d’activitats molt interessants relacionades amb el tema del projecte: presentació de treballs acadèmics elaborats per l’alumnat i el professorat d’Eretria, tallers d’artesania i de pastisseria (les pastes de most van tenir molt d’èxit!) i visites a dos importants cellers locals (Lykos i Avantís) on s’utilitza el raïm per fer-ne vins (naturalment) i també productes cosmètics. A més a més, també ens van portar a conèixer alguns llocs emblemàtics de l’antiga civilització hel•lènica, com Calcis (la capital de l’illa), Atenes (on vam visitar el nou Museu de l’Acròpolis), Delfos (el famós oracle del melic del món) i les restes arqueològiques de la mateixa població d’Erètria, que descaca pel seu museu i el seu teatre.

L’alumnat s’allotjava a casa de nois i noies grecs. Els nostres ja es coneixien perquè el Giorgos, el Fotios, l’Evaggelos, la Vassiliki i l’Antonios ja havien estat a Lleida el mes d’octubre. Va ser un retrobament esperat i emotiu. La convivència amb l’alumnat multinacional va ser, un cop trencat el gel, cordial i fins i tot amistosa (més d’una llàgrima es va escapar el dia del comiat). El mateix podem dir de la relació entre el professorat. L’hospitalitat i atencions de tot el personal de l’escola ens va fer sentir com a casa i amb ganes de tornar-nos a veure.

més fotos….