Teatre: “Bearn o la sala de les nines”

El passat dia 23 de febrer de 2017, els alumnes de 2n de batxillerat vam anar a veure, al teatre de l’Escorxador de Lleida, la representació de l’obra Bearn o la sala de les nines de Llorenç Villalonga. bearn-1 bearn-2

Bearn considerada una de les grans novel·les de la literatura catalana, és una obra extensa, escrita en mallorquí i plena de referències culturals.

Durant tota l’obra només hi van haver dalt de l’escenari dos personatges. Un d’ells don Toni de Bearn i l’altre el capellà de la família, que és qui reconstrueix, arran de la mort del senyor de la casa pairal, la trajectòria d’una família representativa de la crisi de la burgesia a final del segle XIX.

En acabar la representació, els alumnes vam poder tenir l’oportunitat de parlar amb els actors i el director de l’obra, i preguntar els dubtes o expressar les reflexions que l’obra ens havia plantejat.

Clàudia Folguera Reig

2n de Batxillerat D