Projectes omple el hall de l’institut de tangrams gegants

El passat dimarts 19 de juny es va posar fi al projecte Un pont de mar blava de 1r d’ESO amb una exposició  molt vistosa de 4 tangrams amb formes diferents ( peix, vaixell… ) dissenyats i construïts pels diferents grups en la matèria de projectes. Durant el matí, els diferents grups de treball es van distribuir les tasques per anar muntant els tangrams i el material tant escrit com digital que durant el segon quadrimestre havien anat elaborant a l’optativa Projectes que tenia com a tema tranversal el mar Mediterrani. Durant el segon quadrimestre han pogut conèixer millor el Mare Nostrum , les illes banyades per aquest mar a més a  de prendre consciència de la situació de ser un refugiat, poder fer una entrevista a cooperants lleidatanes que van conviure en un camp de refugiats i tenir el privilegi d’escoltar en primera persona les vivències i experiències d’una jove sahrauí ; també hem fet càlcul matemàtic per construir els tangrams- expositors del final del projecte.

L’ exposició es va obrir a tothom a partir de les 13.00h  i, pares, alumnes i professors van poder passejar pels diferents expositors que envaïen el vestíbul del Màrius.    D’aquesta manera, es tancava el projecte de curs intitulat Del riu al mar.

Aquest curs i aquesta promoció de 1r d’ESO ha estrenat aquesta nova metodologia de treball basada en l’aprenentatge significatiu i global en la franja d’optatives. El curs vinent, estrenarem Projecte a 2n d’ESO amb un tema tranversal que desvetllarem més endavant.

Bon estiu a tothom!