Primer de Batxillerat. Viatge als Estats Units

Intercanvi de Llengua i Cultura

Un any més , el dia 13 de Març un grup de 35 alumnes amb les seves professores van viatjar a la costa Est dels Estats Units , descobrint la història i la cultura americana a través de les ciutats de  New York  i  Boston , i dins del “Programa d’Intercanvi  de  Llengua i Cultura”  que, des de fa tres anys , portem desenvolupant en les classes d’anglès de primer de Batxillerat amb la participació de tres High Schools de les ciutats de New York, Philadelphia i Boston .

Situats en ple cor de Manhattan , els alumnes van poder copsar ràpidament perquè Nova York és una de les ciutats  més i importants i dinàmiques del món . Les visites a la zona colonial on Nova York  va rebre el nom de New Amsterdam ,  L’ Estàtua de la Llibertat , , el World Trade Center , Wall Street , Chinatown i Little Italy , la visita a l’ONU i al Museo Metropolità, les vistes immillorables de Nova York des de l’últim pis del gratacel Rockeffeler , un passeig per la 5th Avenue i per acomiadar la ciutat , el vibrant bullici de Times Square  , entre molts altres llocs, van deixar un record inesborrable en les memòries dels nostres alumnes.

La visita a Boston va oferir la possibilitat de descobrir les “diferents amèriques”.  Lluny del bullici frenètic de la ciutat de Nova York , Boston ens permetria entendre fets històrics que marcarien el naixement d’Amèrica. La visita al Congrés de l’Estat de Massachusetts  guiada per un ex – senador i una advocada del Tribunal Suprem de Justícia van constituir una activitat del tot enriquidora , permeten als alumnes  participar en “ llengua anglesa “ per entendre qüestions legals que regulen la vida de la gent jove a Amèrica . No podia faltar la visita a la Universitat de Harvard, un referent a escala mundial ,  i acariciar el peu de l’estàtua de “Sherman Hoar “ , un estudiant mític dels inicis d’aquesta universitat . Diu la llegenda que cal ticar el epu d’aquest noble estudiant si vols aconseguir l’èxit acadèmic !

Finalment, el nostre viatge va estar carregat de moments inoblidables gràcies a les trobades amb les diferents escoles americanes amb les quals hem compartit i continuem compartint  activitats comunicatives en llegua anglesa online durant els curs escolar . Gràcies a aquest Programa d’Intercanvi de Llegua i Cultura, els nois i noies americans i de l’Institut Màrius Torres  no eren uns desconeguts . La trobada a Nova York  els  va proporcionar una ocasió única per coneixer-se personalment desprès d’haver estat treballant online ,  i durant un dia van gaudir experiències i diversió tots plegats, parlant en anglès de la forma més natural .

No obstant, de totes les activitats d’aquest Programa d’Intercanvi hem de destacar la nostra gran i estreta relació amb el centre de Lynfield , població veïna de Boston.En aquest centre educatiu , els alumnes de l’Instiut Màrius Torres es van integrar a la dinámica i horari del centre per participar en primera persona en les activitats de la vida escolar americana com un alumne més d’una High School .

Una emotiva recepció de benvinguda  i un elaborat programa d’activitats lúdiques i  acadèmiques, entre les quals cal destacar l’assistència dels nostres alumnes a classes de Matemàtiques , Química, Llatí, Història ,Empresa i Economia ,  Advanced English , Coral, Banda Musical , van convertir la nostra estada a Boston en una veritable  “immersió de cultura i llegua Anglesa”, una forma efectiva de promoure relacions educatives internacionals i construir llaços d’amistat , cooperación i entusiame entre els joves participants dels dos centres amics , Lynnfield HS i Màrius Torres .

I tot això es va fer realitat  gràcies a la dedicada  implicació i treball  per part de la professora que ha coordinat des de l’escola de Lynnfield la implementació d’aquest Programa de Partership , també gràcies a tots els professors que, des de les diferents àrees hi han col.laborat generosament i , especialment , a la Direcció del Centre de Lynnfield  , qui ens ha obert les portes del col.legi durant aquest temps i ha donat suport  a aquesta iniciativa pedagògica que va neixer entre Kristin Wayne i Mariant Rúbies ara fa tres anys  . Gràcies a tots  .

Mariant Rúbies

Coordinadora del Programa de Intercanvi de Llegua I Cultura USA . INS Màrius Torres . Lleida 2018

més fotos…