La premsa a les escoles

premsa1 El passat dimarts, dia 31 de Març, els alumnes de tercer d’ESO vam tenir l’oportunitat d’assistir a una xerrada efectuada per Eva Taboada, una important periodista de “La Mañana” i col·laboradora en diverses emissores de ràdio.

De 9.30 a 10.30 ens va explicar la seva tasca com a periodista i moltes altres coses sobre els mitjans de comunicació (premsa escrita, televisió…).

Sobretot, va donar molt èmfasi a la forma en com tractar una notícia, i com, de vegades, l’objectivitat que la caracteritza pot ser qüestionada.

Finalment, vam fer una activitat en la qual ens va donar una mateixa notícia d’actualitat enfocada de manera diferent segons la ideologia de cada diari. L’activitat consistia a contrastarla informació dels diversos articles i adonar-nos que els mitjans de comunicació no sempre són imparcials, i així evitar que en el futur ens creguéssim certes informacions que no són del tot objectives.

Creiem que aquesta activitat ha estat una fantàstica ocasió per aprendre i aprofundir en els gèneres periodístics, aprofitant l’assistència d’una professional com Eva Taboada.

Toni Dies i Albert Canales

3r B